سهم خواهی‌ سیاسی در انتخاب استاندار اصفهان پذیرفته نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه سهم خواهی های سیاسی بر انتخاب استاندار اصفهان پذیرفته نیست، گفت: استاندار اصفهان باید جهادی، کارآمد، مشرف بر مسائل زیست محیطی به ویژه پروژه های نیمه کاره آبی و بومی استان باشد.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان استانی پهناور و صاحب اثر چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسائل مهمی را در رأس امور خود دارد که از جمله آنها مسئله آب و اقداماتی است که در گذشته برای استان رقم خورده است.

وی افزود: کسی که مدیریت استان را بر عهده خواهد گرفت علاوه بر اشراف در زمینه مسائل آبی و زیست محیطی باید بر طرح‌های زمان شهید رئیسی که به نیمه راه رسیده بود اشراف کامل داشته باشد و آنها را پیگیری و دنبال کند و به بیانی دیگر توانایی پیگیری و احقاق حقوق استان را داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: علاوه بر موارد گفته شده باید جلوه کاری استاندار اصفهان بر جلوه سیاسی او غلبه داشته باشد یعنی مردم استان اصفهان استانداری می‌خواهند که او را به عنوان استانداری جهادی و کاری بشناسند نه صرفاً استانداری که همراه با جناح سیاسی دولت باشد.

وی اضافه کرد: مدیر جدید استان اصفهان باید در عرصه ملی نیز شناخته شده و به ویژه مسلط به مسائل استان باشد و در عین حال حاشیه دار نباشد و تقابلی با دولت هم نداشته باشد و بهتر آن است مدیری در استان بر سر کار بیاید که از خود این استان و بومی باشد.

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به سهم خواهی‌های سیاسی در این خصوص گفت: سهم خواهی سیاسی برای گرفتن مدیریت استان پذیرفته نیست؛ سهم خواهی سیاسی به منافع استان ضرر می‌رساند و اگر شخص یا گروهی قبل از برگزاری انتخابات ستادی را در حمایت از رئیس جمهور منتخب برپا کرده باشند، دلیل خوبی ندارند تا گزینه‌ای را برای مدیریت استان به دولت تحمیل کنند و اینگونه اقدامات جز ضرر به منافع استان سودی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از نظر نمایندگان استان مهمترین ملاک برای نشستن بر کرسی مدیریت استان کارآمدی به ویژه در حوزه مسائل آبی و زیست محیطی است؛ استاندار فعلی اصفهان بر اینگونه مسائل و وضعیت موجود اشراف کامل دارد و یقیناً اگر شخص دیگری انتصاب شود مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا بر این مسائل احاطه پیدا کند و دولت باید اشراف یافتن مدیر جدید استان بر مسائل را نیز در نظر داشته باشد.

کد خبر 785915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.