آغاز عملیات برداشت زغال‌اخته از حدود ۷۰۰ هکتار از باغات استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت زغال‌اخته در باغات این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۵۰۰ تن زغال‌اخته از این باغات برداشت شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از آغاز عملیات برداشت زغال اخته از سطح حدود ۷۰۰ هکتار از باغات این استان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در جریان این عملیات در مجموع ۴۵۰۰ تُن زغال‌اخته از این باغات برداشت شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت این محصول در نواحی الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین است، افزود: قطب تولید زغال‌اخته در منطقه الموت روستای هیر و در بخش طارم سفلی نیز روستاهای کوه‌گیر و یوزباش‌چای ه که سه روستای اصلی تولید زغال‌اخته در استان محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: زغال‌اخته تولید شده در روستاهای هیر، کوه‌گیر و یوزباش‌چای مرغوب‌ترین زغال‌اخته‌ای است که در استان قزوین تولید می‌شود و در ضمن عملکرد کشت و تولید محصول در این سه روستا بیشتر از نقاط دیگر است.

قزوین بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌اخته ایران است

عطایی با تاکید بر اینکه استان قزوین بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌اخته در کشور است، ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت زغال‌اخته مربوط به استان قزوین است و با توجه به ریخت‌شناسی جغرافیایی برداشت این محصول پرطرفدار از ابتدای مرداد شروع شده و تا انتهای مهرماه استمرار دارد.

وی زغال‌اخته را محصولی با قابلیت صادراتی بالا دانست و تصریح کرد: زغال‌اخته صادراتی به صورت تازه‌خوری در کشورهای مقصد مصرف دارد، اما این محصول در ۹ شکل آب‌میوه، خشک، ژله، سرکه، سس، کنسرو، لواشک، مربا و به صورت قرص آنتی‌اکسیدان فرآوری شده و به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

کد خبر 785871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.