ابتکار دوستدار معلول مونیخ برای تردد بین فاصله ایستگاه‌های مترو

مونیخ ریکشاهای الکترونیکی رایگان را برای مسیرهای بین ایستگاه‌های مترو در مناطق پیاده‌روی در نظر گرفته است و هدف آن‌ اغلب افزایش دسترسی برای افرادی است که توانایی‌های حرکتی کمتری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر مونیخ پروژه‌ای را برای آزمایش قابلیت ارائه خدمات حمل‌ونقل خرد بین ایستگاه‌های مترو در مرکز شهر و مناطق پیاده‌روی این شهر قدیمی راه‌اندازی کرده است. برای این منظور، ساکنان می‌توانند در مینی‌باس‌ها و ریکشاهای برقی سوار شوند تا فاصله بین این مکان‌ها را که اغلب بیش از ۵۰۰ متر است، طی کنند.

ممکن است ۵۰۰ متر، آن مسافتی نباشد که اجرای خدمات حمل‌ونقل عمومی را توجیه کند، اما واقعیت این است که پیمودن چنین فاصله‌ای برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند، مانند افراد مسن، ناتوان یا افراد دارای معلولیت جسمی، می‌تواند دشوار باشد.

ابتکار دوستدار معلول مونیخ برای تردد بین فاصله ایستگاه‌های مترو

به همین دلیل است که وسایل نقلیه درگیر در این پروژه، اگرچه برای همه قابل دسترسی است، اما در درجه اول برای این گروه از افراد در نظر گرفته شده است، زیرا آنها بیش از سایرین به این جابه‌جایی نیاز دارند. میکروباس‌ها با ظرفیت حمل ۶ مسافر با فاصله زمانی ۱۰ دقیقه تردد می‌کنند.

استفاده از این ریکشاهای الکترونیک بسیار ساده است به‌طوری‌که می‌توان از وسط خیابان رانندگان را صدا کرد زیرا آن‌ها در همه نقاط قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، میکروباس‌ها را نیز می‌توان به صورت آنلاین در یک مکان مشخص درخواست کرد.

همه این میکروسرویس‌ها رایگان هستند و شهرداری مونیخ ۶۵۰ هزار یورو برای تأمین هزینه در نظر گرفته است. پس از پایان دوره آزمایشی، کارشناسان قابلیت آن را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا تعیین کنند که آیا باید به عنوان بخشی از شبکه حمل‌ونقل عمومی شهری در نظر گرفته شوند یا خیر.

ابتکار دوستدار معلول مونیخ برای تردد بین فاصله ایستگاه‌های مترو

کد خبر 785868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.