نفر چهارم کنکور زبان از مسیر موفقیتش می‌گوید

آتوسا سالمی، رتبه چهارم کنکور زبان ۱۴۰۳ در گفت‌وگوی اختصاصی با ایمنا از رضایت خود از این موفقیت و تأثیر آن بر آینده‌اش می‌گوید.

آتوسا سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اینکه از رتبه خود در رشته زبان راضی است یا خیر اظهار کرد: بله از این بابت خشنودم، در نهایت، این یک دستاورد است که تأثیر شگرفی بر آینده من خواهد داشت.

وی افزود: برای رشته تجربی نیز به همین اندازه تلاش کرده بودم و تصمیم نهایی را پس از مشخص شدن هر دو نتیجه خواهم گرفت.

رتبه برتر کنکور ۱۴۰۳ با بیان اینکه از همان ابتدا ذهنیتی درباره انتخاب دانشگاه و رشته خاص در گروه زبان داشته است، ادامه داد: پیش از کنکور به دانشگاه تهران فکر کرده بودم، زیرا تنها این دانشگاه رشته زبان ایتالیایی را دارد که ظرفیت آن ۳۰ نفر است. هنوز تصمیم دارم همان را انتخاب کنم.

سالمی در رابطه با اینکه چگونه رتبه برتر کنکور شده است، گفت: با توجه به اینکه رشته اصلی من تجربی بود، طبیعتاً زمان بیشتری را به آن اختصاص دادم، اما وقت‌های اضافه‌ام را نیز به زبان اختصاص دادم. این تکرار و تمرین مستمر موجب شد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنم، همچنین نداشتن استرس کمک شایانی به من کرد. افزون بر این‌ها، خانواده‌ام و مدرسه نیز تأثیر قابل توجهی داشتند.

وی اضافه کرد: برای کنکور کتاب‌هایی را خودم تهیه می‌کردم و مطالعه می‌کردم، اما تشویق‌های مدرسه و خانواده‌ام نیز نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس من داشتند و به من کمک کردند تا به این جایگاه دست پیدا کنم.

سالمی درباره نقش خانواده در موفقیت کنکور بیان کرد: خانواده‌ام و به ویژه پدرم، همواره مرا راهنمایی می‌کردند و نمی‌گذاشتند وقت من هدر برود. هرگاه نیاز به کتاب یا کلاسی خاص داشتم، پدرم آن را برایم تهیه می‌کرد.

رتبه برتر کنکور درباره برگزاری دو نوبت کنکور در مقایسه با برگزار شدن کنکور به صورت تک مرحله‌ای گفت: به نظر من، برگزاری دو نوبت کنکور بسیار مفید است. این روش برای افرادی که در نوبت اول به هر دلیلی موفق نمی‌شوند، فرصتی دوباره فراهم می‌کند، همچنین این مسئله نیز به کاهش استرس داوطلبان کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: تأثیر معدل در کنکور موجب شده تا امتحانات نهایی به مراتب سخت‌تر و مفهومی‌تر برگزار شود. در واقع این امتحانات، در قیاس با سال‌های گذشته، بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر شده‌اند.

سالمی گفت: خوشحالم که فرصتی دست داد تا تجربیاتم را با دیگران به اشتراک بگذارم. امیدوارم که این گفت‌وگو به دیگر داوطلبان نیز کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری، راه خود را ادامه دهند.

کد خبر 785719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرزاد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    1 6
    دختر خوب برو همون تجربی و پزشکی بخون در ایران زبان ایتالیایی در ایران به جایی نمیرسوندت
  • فرزانه IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    1 0
    عالی امید وارم موفق شوی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    وای بااین رتبه میخوای بری زبان ایتالیایی بخونی که فردای روز بیکاربمونی!!!! هررشته ای که تجربی قبول شدی برو اونو بخون.یاحداقل بااین رتبه فرهنگیان دبیری زبان میخوندی خب