سپاهان یک- شمس آذر صفر/ ادامه یکه تازی طلایی پوشان در صدر

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر شمس آذر قزوین به سومین برد متوالی خود در سه هفته ابتدایی لیگ برتر دست یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، نهم شهریور_ از ساعت ۱۹:۱۵ تیم‌های سپاهان و شمس آذر در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و شمس آذر

ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک

تماشاگر: حدود چهار هزار نفر

گل‌:

کاوه رضایی (دقیقه ۲۴) برای سپاهان

اخطار:

وحدت حنانوف (دقیقه ۱۹)، محمد کریمی (دقیقه ۴۰) از سپاهان

میلاد فخرالدینی (دقیقه ۵۷)، مهدی محمدی (دقیقه ۶۵) از شمس آذر

سپاهان: پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، محمد دانشگر (۲+۹۰- هادی محمدی)، حسین گودرزی، برایان دابو، وحدت حنانوف (۴۶- صالح حردانی)، سیدمحمد کریمی، رضا شکاری (۶۷- محمد جواد آقایی پور)، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی و کاوه رضایی (۷۸- رضا اسدی)

سرمربی: ژوزه مورایس

شمس آذر: محمد امین رضایی، امیرحسین صدقی (۵۶- ایمان اکبری)، مهدی محمدی (۷۵- عرفان قهرمانی)، خشایار زبرجد، نوید کومار (۶۴- علی وزیری پناه)، صادق بوصبیح، همون ربیع‌زاده، میلاد شیخ فخرالدینی (۷۴- امید علی پور)، امیر محمد پناهی، سپهر روزی طلب (۴۶- امیرمهدی دین محمدی) و علی آزاد منش

سرمربی: سعید دقیقی

داور وسط: علی اصغر مومنی

شرح بازی:

سپاهان در سومین هفته لیگ برتر در حالی به مصاف شمس آذر می‌رفت که به دلیل تعویض چمن ورزشگاه نقش جهان و البته عدم مجوز برای بازی در فولادشهر به دلیل بازی هفته آینده تیم ملی ایران در این ورزشگاه مجبور بود ورزشگاهی دیگر یعنی ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک را برای میزبانی در این بازی انتخاب کند. شاگردان مورایس که در دو هفته نخست لیگ برابر چادرملو و خیبر به برتری رسیده بودند در سومین دیدار خود نیز شروع خوبی برابر شمس آذر داشتند و از همان ابتدای بازی مشخص بود روی حرکات در عمق برای ضربه زدن به مهمان برنامه داشتند. پس از چند موقعیت خوب در نهایت روی یک اتفاق سپاهان از عمق به شمس آذر ضربه زد و این کاوه رضایی بود که روی فداکاری آریا یوسفی موفق به گلزنی شد.

سپاهان که با گل کاوه رضایی پیش افتاده بود در ادامه بازی با احتیاط بیشتر و البته انسجام دفاعی بهتر به حفظ اندوخته خود پرداخت و شمس آذر به جز یک صحنه که تا مرز باز کردن دروازه تیم مورایس پیش رفت، نتوانست خطر دیگری روی دروازه سپاهان ایجاد کند. سپاهان پیش از این نیز در بازی‌های مختلف نشان داده بود پس از به ثمر رساندن یک گل با عقب بازی کردن سعی در حفظ آن یک گل خواهد داشت و بازی با شمس آذر نیز یکی دیگر از مواردی بود که تیم مورایس در ارائه این راهکار موفق عمل کرد.

بدین ترتیب سپاهان با پیروزی در این دیدار ۹ امتیازی شد تا با کسب صد در صد امتیازات تا پایان هفته سوم یکه تاز جدول رده بندی باقی بماند.

شرح گل‌:

۰ -۱ (دقیقه ۲۴- سپاهان) - در حالی که توپ در شلوغی میانه میدان بود به صورت اتفاقی و پس از برخورد به بازیکن شمس آذر به عمق دفاع این تیم رفت تا در آن منطقه آریا یوسفی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان شمس آذر قرار بگیرد و در ادامه با یک پاس عرضی زمینه ساز گلزنی کاوه رضایی برابر دروازه خالی شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- پاس در عمق رضایی موجب تک به تک شدن محبی با دروازه بان شمس آذر شد که در ادامه پاس عرضی محبی را شکاری نتوانست تبدیل به گل کند.

دقیقه ۲۹- روی یک کرنر ارسالی محمد دانشگر با ضربه سر دروازه شمس آذر را نشانه گرفت اما توپ به شکلی خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- ضربه ایستگاهی میلاد فخرالدینی به شکل خطرناکی پس از برخورد به مدافعان سپاهان از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- روی برگشت یک توپ به محوطه جریمه پناهی پس از پشت سر گذاشتن دابو توپ خطرناکی به دهانه دروازه سپاهان فرستاد اما فخرالدینی در صحنه‌ای عجیب در ضربه نهایی ناکام بود تا موقعیت طلایی شمس آذر برای گل تساوی از دست برود.

دقیقه ۸۲- روی یک ضد حمله توپ در سمت راست محوطه جریمه شمس آذر به رضا اسدی رسید اما شوت محکم او را دروازه بان دفع کرد.

اتفاق ویژه:

با پیروزی در این مسابقه، سپاهان مانند فصل گذشته در سه هفته نخست لیگ سه پیروزی کسب کرد تا عملکردی مشابه با سال گذشته رقم زده باشد.

بهترین بازیکن:

آریا یوسفی که پاس تک گل سپاهان را در این بازی به نام خود ثبت کرد علاوه بر این پاس گل عملکرد خوبی نیز در طول بازی چه در پست وینگر راست چه در پست دفاع چپ ایفا کرد و به نظر بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 785718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.