زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + رتبه‌های برتر و لینک سایت sanjesh.org

نتایج و کارنامه کنکور ۱۴۰۳ تا فردا دهم شهریور روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و پیس از آن داوطلبان مجاز باید انتخاب رشته خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان روز یکشنبه یازدهم شهریور در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر می‌شود.

زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته، داوطلبان مجاز می‌توانند از چهاردهم تا هجدهم شهریور ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳

اسامی رتبه‌های برتر در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org

یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۳ مجاز شده‌اند. در مجموع از بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده تعداد ۱۰۷ هزار نفر در ریاضی، ۵۱۰ هزار نفر در تجربی، ۳۴۸ هزار نفر در انسانی و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در آزمون‌های دو نوبت حاضر بوده‌اند. ظرفیت پذیرش نیز به نسبت داوطلبان در مناطق یک، دو و سه تقسیم می‌شود.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در بخش با آزمون ۱۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر است و ظرفیت پذیرش بدون آزمون ۳۱۰ هزار و ۴۳ نفر است.

انتخاب رشته مجازی کنکور ۱۴۰۳

سامانه انتخاب رشته مجازی در روزهای سیزدهم تا هجدهم شهریور فعال می‌شود و به داوطلبان توصیه می‌شود که با پرداخت اندکی هزینه، از این سامانه بهره گیرند. این سامانه به طور واقعی بر مبنای داده‌های سال ۱۴۰۲ فرصت قبولی را به داوطلبان اعلام می‌کند.

شرط گزینش دانشجو این است که فرد در یکی از دو نوبت آزمون‌های سراسری در اردیبهشت یا تیرماه در آزمون شرکت کرده باشد. اگر داوطلبی صرفاً برای دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کرده باشد در آزمون سراسری گزینش نخواهد شد حتی اگر انصراف داده باشد.

کد خبر 785711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.