آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند اردل برای سومین بار مهار شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ بلوط بلند شهرستان اردل برای سومین طی ۲۴ ساعت گذشته مهار شد.

صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره شعله‌ور شدن آتش در جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل، اظهار کرد: برای سومین بار متوالی جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل حدود ساعت ۴ بامداد امروز _جمعه نهم شهریور_ شعله ور شد، که با تلاش مردم و نیروهای امدادی برای سومین بار طی ۲۴ ساعته گذشته مهار شد.

وی افزود: منشا این آتش سوزی روستا مرواید و از سمت غرب به شرق و علت آن در دست بررسی است، شیب زیاد و خشک بودن درختان مهار این آتش را سخت کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: آتش‌سوزی از دو بامداد روز پنجشنبه هشتم شهریور در دو قسمت منطقه بلوط بلند منتهی‌الیه بخش میانکوه شهرستان اردل بعد از سد کارون۴ آغاز و بعد از ظهر همان روز مهار شد ولی از ساعت چهار صبح امروز دوباره شعله‌ور شد.

محمدی ادامه داد: در آتش‌سوزی‌های دیروز حدود ۵۰ هکتار از این جنگل دچار حریق شد، و با آتش‌سوزی امروز حدود ۸۰ هکتار دچار حریق شده است، که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی در حال حاضر با آمادگی کامل در این منطقه حضور دارند، تا از آتش‌سوزی‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنند.

به گزارش ایمنا جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.

کد خبر 785679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.