رفع فقر و بیکاری در شهرستان چادگان نیازمند حمایت و تسهیلات استانی است

امام جمعه چادگان گفت: استان اصفهان به چادگان توجه ویژه‌ای داشته باشد و بر این اساس اگر طبق پیوست عدالت و آمایش سرزمینی تسهیلاتی ارائه شود، می‌توانیم شهرستان را توسعه دهیم که در پی آن فقر و بیکاری از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی ظهر امروز_ جمعه نهم شهریور_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز گذشته روز بابرکتی برای شهرستان چادگان بود چراکه پروژه‌های خوبی افتتاح شد که حاصل زحمات شهید رئیسی بود که مهم‌ترین آن‌ها پروژه آب‌رسانی به روستاهای سینه‌کوه بود که بعد از چندین سال انتظار به جای مردم شریف این روستاها، افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه چندین سال متوقف مانده بود و با اقدامات جهادی شهید آیت‌الله رئیسی و زحمات رئیس آبفای شهرستان چادگان به سامان رسید که باعث خوشحالی بود و درنتیجه آن امسال در چادگان و روستاهای سینه‌کوه با مشکل آب مواجه نبودیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: امید است که بقیه پروژه‌ها و تصفیه خانه فاضلاب چادگان هم در اولویت قرار گیرد و در اسفند سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه بیان کرد: سالن ورزشی روستای مشهدکاوه افتتاح شد و زمین چمن در این روستا کلنگ‌زنی شد که به زودی افتتاح خواهد شد و مدیران در این روستا به خوبی در حال عمل هستند که کمال تشکر را از ایشان دارم.

وی گفت: در نزدیکی روستای قرقر یک سردخانه و گلخانه افتتاح شد که توسعه گلخانه از ضروریات شهرستان است و با پیگیری‌های خوب مدیر جهاد کشاورزی چادگان گلخانه‌هایی افتتاح شد و در کنار آن حدود ۱۰۰ نفر در انتظار اخذ تسهیلات هستند که گلخانه به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: اگر کمک‌های استانی و نهادهای مربوطه برای تسهیلات باشد، می‌توانیم شهرستان را با گلخانه توسعه دهیم که این امر در راستای آمایش سرزمینی است و در پی آن فقر و بی‌کاری ریشه‌کن خواهد شد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی گفت: این همان امر مد نظر رهبر معظم اتقلاب است که تاکید داشتند کارها باید پیوست عدالت داشته باشد و به منطقه‌ای مانند چادگان که کم‌برخوردار است و عشایر و روستایی دارد و بخشی از آب استان را تأمین می‌کند، توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان به چادگان توجه ویژه داشته باشد و تسهیلات برای مناطقی که صنعت و صنعتگر دارد صرف نشود چون میزان بی‌کاری در آن مناطق کمتر و نزدیک به صفر است و باید تسهیلات را به مناطق کم‌برخوردارتر گسیل شود.

امام جمعه چادگان بیان کرد: اگر تسهیلات به گلخانه‌ها داده شود و سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی گسترش یابند و محصولات کشاورزی ما فرآوری شود، بخش عمده‌ای از بیکاری و فقر در شهرستان ما از بین خواهد رفت و این همان نکته اساسی است که توقع داریم در این دولت برطرف و پیوست عدالت محقق شود.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در شهرستان چادگان مشکل برداشت آب داریم که طبق پیوست عدالت، منطقه‌ای که آب را برای استان تأمین می‌کند، برایش لحاظ شود و آب منطقه‌ای در این زمینه برخورد مناسبی ندارد و روستاهای بالادست سد پس از برداشت آب با برخورد بدی مواجه هستند و امید است طبق پیوست عدالت به مناطق ضعیف‌تر توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های رشد و پیشرفت شهرستان چادگان این است که خودش آب منطقه‌ای داشته باشد و پیگیری‌ها در این زمینه هنوز نتیجه نداده است و بسیاری از مجوزهای گلخانه و سایر موارد برای همین امر متوقف مانده است.

امام جمعه چادگان گفت: وجود آب منطقه‌ای برای چادگان یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم است و در کنار آن اداره ثبت اسناد هم باید وجود داشته باشد و سال گذشته مسئولان قوه قضائیه در فرمانداری چادگان قول دادند که اداره ثبت اسناد در چادگان راه‌اندازی شود ولی همچنان یک دفتر نمایندگی است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی ادامه داد: مسئولان به قول خود عمل کنند که باب رشد و پیشرفت شهرستان محقق شود و تمام این موارد زیرساخت است، امید است که در دولت جدید مانند دولت قبل که توجه به مناطق محروم بود، کارها را به پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به قطعی مکرر برق افزود: از توقعات مهم کشاورزان در این منطقه، قطعی برق است و در حالی ۷ ماه از سال در چادگان هوای سرد غالب است و کشاورزان در طی پنج ماه از سال می‌توانند به کار خود ادامه دهند، با قطعی برق مواجه هستند.

امام جمعه چادگان اظهار کرد: منطقه‌ای که چهار ماه از سال را فرصت کشاورزی دارد باید لحاظ شود که ضرری به کشاورزان وارد نشود، قطعی برق ۳ ساعته برای کشاورزی که در هفته یک بار و به مدت ۵ ساعت سهم آب دارد، زیان است و محصولاتش نابود می‌شود.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی گفت: امید است با پیگیری‌های مسئولان و نماینده محترم در مجلس این مسائل برطرف شود که در سال آینده با این قبیل مشکلات مواجه نباشیم.

وی افزود: مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) است که تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه چادگان بیان کرد: اگر قرار است امت اسلامی به سرافرازی و جایگاه اصلی برسد، دولتمردان کشورهای اسلامی باید به سیره نبوی روی آورند و آن‌را احیا کنند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: اگر دولتمردان کشورهای اسلامی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت نمی‌کردند، امروزه شاهد کودک‌کشی و جنایات متعدد در غزه نبودیم که با نگاهی به آمار مراودات کشور مصر با رژیم صهیونیستی متوجه کمک پنهانی این کشور به رژیم غاصب صهیونیستی می‌شویم.

وی ادامه داد: عربستان، امارات و اردن یک راه برای رژیم غاصب صهیونیستی تعریف کردند که فشار اقتصادی بر این رژیم کودک‌کش صهیونیست وارد نشود و در کنار آن ادعای مسلمانی دارند، در حالی که شبانه روز انسان‌های بی‌گناهی در فلسطین کشته می‌شوند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: سیره نبوی باید احیا شود و جامعه جهانی مسلمان بداند و پیگیر باشد که این شعارها دردی دوا نمی‌کند و از دولت‌ها بخواهند که از حمایت‌ها دست بکشند.

امام جمعه چادگان در ادامه با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد: اما حسن (ع) در میان ما مظلوم است و هیأت‌های مذهبی در سالروز شهادت ایشان و شهادت امام رضا (ع) به عزاداری با شکوهی همچون روز عاشورا بپردازند و بدانیم که هجرت امام رضا (ع) به ایران باعث رشد شیعه و انقلاب اسلامی در جهان شد.

کد خبر 785661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.