پیش‌بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۴۹ مرکز با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر شب پیش‌بینی شده تا در صورتی که مراکز اسکان رسمی، تکمیل ظرفیت شد، مراکز اسکان موقت به ترتیب اولویت بازگشایی شود.

سید جلیل بامشکی در گفت‌. گو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی درخصوص تمهیدات انجام شده برای میزبانی از زائرین دهه آخر صفر، اظهار کرد: ۴۹ مرکز با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر شب پیش بینی شده تا در صورتی که مراکز اسکان رسمی، تکمیل ظرفیت شود، مراکز اسکان موقت به ترتیب اولویت بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به کمیته خدمات شهری نیز افزود: این کمیته در قالب مأموریت‌های تنظیف شهری آماده‌باش صد درصدی نیروهای پاکبان را با ظرفیت ۵۸۰۰ صد پاکبان در سه شیفت کاری با اولویت معابر منتهی به حرم و ورودی‌های شهر جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر تدارک دیده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در قالب این کمیته همچنین استقرار وضوخانه و آبخوری مورد توجه بود که علاوه بر وضوخانه و آبخوری‌های موجود، ۴۲ دستگاه وضوخانه و آبخوری سیار نیز در مسیرهای منتهی به حرم فعال خواهد شد.

بامشکی افزود: در بحث خدمت ایمنی شهر نیز آماده‌باش صد درصدی آتش نشانان و نجات گران در دستور کار قرار گرفته و ۳۵ خودروی سبک، سنگین و موتوری در با ظرفیت ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در اطراف حرم مطهر مستقر و آماده‌باش هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد عنوان شده ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر نیز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: علاوه بر سرویس‌های بهداشتی موجود که در اطراف حرم و ورودی‌های شهر وجود دارد؛ در فرودگاه شهر ۲۰۱ چشمه سرویس بهداشتی سیار پیش بینی شده و تعداد ۲۴ دوش حمام نیز به ظرفیت موجود در مراکز اسکان افزوده خواهد شد.

بامشکی به بحث عرضه ارزاق ارزاق عمومی اشاره کرد و گفت: فضاهای موقتی در قالب ۹ غرفه ارزاق عمومی در اطراف حرم مطهر پیش بینی شده و به طور مجموع حوزه نظافت و تنظیم شهری در ایام پیش رو به طور کامل انجام خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: در کمیته حمل و نقل ترافیک نیز علاوه بر تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و ورودی از حرم مطهر، در روز اربعین و سه روز پایانی ماه صفر سرویس دهی ناوگان و قطار شهری به صورت رایگان انجام خواهد شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد یادآور شد: همچنین سرویس‌دهی خطوط ویژه از مراکز اسکان و موقعیت‌های پیش‌بینی شده به نزدیک‌ترین نقطه سمت حرم مطهر را در برنامه دادیم و نیز آماده‌باش گشت‌های رسیدگی به شکایات و نظارت بر فعالیت تاکسی رانان نیز در این ایام در اولویت است و مراکز پایگاه دریافت شکایت مردمی در اطراف حرم مطهر نیز فعال خواهد بود.

وی به تقویت سرویس خطوط قطار شهری با کاهش سر فاصله زمانی تا دو دقیقه و افزایش ساعت کاری تا ساعت ۲۳ در دهه پایانی صفر اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به حجم بالای زائران با خودروی شخصی، علاوه بر ظرفیت موجود پارکینگ‌های شهر، ۱۳ پارکینگ موقت نیز پیش‌بینی شده است.

وی متذکر شد: کنترل انضباط ترافیکی در شهر با استفاده از تشدید گشت‌های نظارتی و انضباط ترافیکی و فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیکی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

بامشکی با بیان اینکه کمیته‌های عنوان شده از روز اربعین فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، اظهار داشت: فعالیت این کمیته‌ها تا دو روز پس از شهادت امام رضا علیه السلام نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: شماره تماس ۳۷۰۴۵ با پیش شماره ۰۵۱ برای راهنمایی زائران در بحث اسکان در اختیار گذاشته شده است.

کد خبر 785639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.