دولت‌مردان با اولویت دادن امور کشور، صداقت و توان خود را به منصه ظهور برسانند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت اولویت دادن در کارهای زیرساختی مانند انرژی هسته‌ای و همچنین کارهای فوری مانند گرانی و تورم بود؛ شما که قول عدالت و رفع تورم دادید باید صداقت و توان و امید خود را به منصه ظهور برسانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه نهم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: درمورد بهشت اشاره‌ای به نعمت‌های بهشتی خواهیم داشت، امام صادق (ع) می‌فرمایند خداوند بهشت را آفرید، نه چشمی آن را دیده و نه گوشی شنیده و نه در فکر کسی عظمت آن خطور می‌کند، هیچ مخلوقی از عزیمت بهشت مطلع نیست و در جای دیگری آمده است.

وی افزود: دومین نکته این است که همیشه ارزش نعمت در مقابل عدم نعمت است، ما تا سالم هستیم نمی‌دانیم سلامت چقدر ارزش دارد، وقتی افراد بیمار را می‌بینیم متوجه نعمت خودمان می‌شویم، پیامبر (ص) می‌فرمایند دو نعمت سلامتی و امنیت مجهول است، در بهشت این‌همه نعمت و فراوانی است، آدم اگر در مقابلش کمبودها را نبیند نمی‌تواند قدردان باشد، در بهشت چون ملاقات با اهل جهنم هست و شرایط بسیار سخت آن‌ها را می‌بینند قدر بهشت را متوجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: مسلمانان در دنیا با عبادت و بندگی تکامل پیدا می‌کنند اما درمورد بهشت اینگونه نیست، ماهواره وقتی به سمت فضا می‌رود نیرو و انرژی می‌خواهد تا جو را رد کند، اما وقتی به بالای جو رسید دیگر نیازی به نیرو ندارد، خودش دور کره زمین بدون قدرت می‌گردد، ما در دنیا عبادت می‌کنیم و به مقاماتی می‌رسیم و دیگر در بهشت تکلیفی نیست اما ترقی وجود دارد.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند وقت نماز مرتب خدایی به اهل بهشت داده می‌شود، مسلمانان این هدایا درجات معنوی است زیرا نعمت مادی در بهشت فراوان است، در حدیث دیگری آمده در بهشت هرروز بر جمال بهشتیان افزوده می‌شود و این کمال جسمی است، اما در دنیا برعکس است و هرروز انسان زیبایی و توان خود را از دست می‌دهد.

خطیب نماز جمعه اصفهان در خطبه دوم خود ضمن عرض تسلیت ایام ارتحال رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عنوان کرد: اگر قرآن دستور داده که تجهیزات خود را برای مقابله با دشمن آماده کنید، امروز به واسطه توانمندی‌های دفاعی کشور از جمله پدافند هوایی می‌گوئیم نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه جرئت نگاه کج به این کشور را ندارند.

حجت‌الاسلام میردامادی بیان کرد: امروز اگر هواپیما یا پهپادی از کشور عنودی مثل رژیم اسرائیل به سمت ایران بیاید اولاً دیگر راه بازگشت ندارد ثانیاً اگر بازگردد دیگر فرودگاهی وجود ندارد که بخواهد در آن فرود بیاید.

وی افزود: افتخار کنیم به رهبر فرزانه حکیم و دانشمندی که تمام این‌ها به برکت رهنمایی‌های ایشان محقق شده و امروز کشور به نقطه‌ای رسیده که هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند نگاه بد به این کشور کند.

خطیب نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: درست است که دشمن از پشت دیوارها جنایاتی را مرتکب می‌شود، شهید اسماعیل هنیه که ۶۰ نفر از خانواده خود را از دست داده بود در کشور ما به دست مزدوران تروریست شهید شد اما هنوز انتقام این شهید بزرگوار گرفته نشده است و مطمئن باشید اگر روزی فرمانده کل قوا صلاح دانستند اسرائیلی روی کره زمین باقی نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام میردامادی بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت ۱۳ کلید را در اختیار آن‌ها قراردادند، اول شکر الهی برای نعمت خدمت بود، در اسلام مقام افتخار نیست بلکه خدمت افتخار است و اگر کسی با قدرتش به مردم خدمت کرد ارزش دارد، بهترین مردم آن کسی است که برای مردم مفید باشد و بدترین مردم کسی است که مضر باشد و بدتر از آن کسی است که به مقامی برسد و مردم از ترس به او احترام بگذارند.

وی بیان کرد: کلید دوم شناسایی ظرفیت‌های انسانی کشور بود، ما جوانان متفکر و مخترع بسیاری داریم، در جنگ تحمیلی ما یک ضدهوایی نداشتیم، دشمن هر نقطه‌ای که می‌خواست را میزد اما امروز ارتش و سپاه و مردم ارزشمند ما که تقوا فکرشان را باز کرده است، مملکت را به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت دنیا قرار داده‌اند، بنابراین از این نعمت باید استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: سومین نکته مطرح شده، انتخاب همکاران با خصوصیات جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه است، بدانند کشوری که چندین هزار شهید داده است نمی‌تواند فرد ضدانقلاب را تحمل کند، نکته بعدی حضور در بین مردم است، ممکن است در هر استانی نامه‌ها و پرونده‌های تشکیل شود اما معلوم نیست حقیقت آن چیست و رئیس‌جمهور و وزرا باید از نزدیک ببیند گزارش‌ها درست است یا غلط.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: توصیه بعدی اولویت دادن در کارهای زیرساختی مانند انرژی هسته‌ای و همچنین کارهای فوری مانند گرانی و تورم است؛ شما که قول عدالت و رفع تورم دادید باید صداقت و توان و امید خود را به منصه ظهور برسانید و نکته آخر جدی گرفتن تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی است، تولید نباید تضعیف شود و باید با حمایت افزوده شود؛ امیدواریم خداوند به هیئت دولت توفیق بدهد و خودشان نیز دعا کنند تا خدا درهای حکمت را بر آن‌ها بگشاید.

وی افزود: پیامبر (ص) این روزها بسیار متأثر و ناراحت بودند از اینکه چه خواهد شد، روز ۲۵ ماه صفر بود که به مسجد آمدند، نماز جماعت را نشسته خواندند و روی پله اول منبر با ضعف شدیدی نشستند و فرمودند اگر کسی از من طلبی دارد من روز قیامت توان آن را ندارم، آمده که فردی پولی طلب داشت که مطالبه کرد و پیامبر به او دادند، برادران، خواهران، شخص اول عالم بشریت از حق‌الناس در قیامت ناراحت است، ما چه کنیم؟ باید از خواب غفلت بیدار شویم.

کد خبر 785609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.