دو حمله مسلحانه در ۲۴ ساعت گذشته به ماموران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از دو حمله به ماموران منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و شهرستان لنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، وحید طهمورثی، امروز_ جمعه نهم شهریور_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در محور یاسوج به اصفهان محدوده روستای «دارشاهی» شهرستان دنا قاچاقچیان چوب با شلیک به لاستیک خودروی منابع طبیعی، متواری شدند.

وی افزود: در پی تشدید طرح مقابله با متخلفین و متعرضین به منابع طبیعی از ابتدای شهریور امسال توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و برخوردهای قاطعانه و مستمر با متعرضین به انفال به خصوص در زمینه‌های قاچاق چوب و زغال و زمین خواری، شاهد برخوردهای خشن و درگیری‌های مستقیم متخلفان با حافظان انفال و بیت‌المال هستیم.

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در همین راستا صبح روز پنجشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۳ فرماندهی یگان حفاظت و همکاران همراه در هنگام گشت‌زنی مقابله با قاچاق چوب در محور یاسوج به اصفهان در محدوده روستای «دارشاهی» شهرستان دنا مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و افراد خاطی با شلیک اسلحه به یکی از خودروهای منابع طبیعی و پنچر کردن آن، از صحنه متواری شدند.

وی تصریح کرد: با هوشیاری مأموران یگان حفاظت و تعقیب متخلفان و کمک منابع محلی برخی از افراد متخلف شناسایی شده که با هماهنگی مقام محترم قضائی و نیروی انتظامی پیگیری‌های لازم جهت شناسایی سایر افراد دخیل در این اتفاق و دستگیری این افراد در دستور کار قرار دارد.

طهمورثی خاطرنشان کرد: همکاران منابع طبیعی شهرستان لنده در پیگیری گزارش مردمی به منطقه «من باغون بجک»، (منطقه مرزی لنده با شهرستان بهبهان استان خوزستان)، اعزام که متخلفان به محض مشاهده مأموران منابع طبیعی، به طرف آن‌ها حمله‌ور شده و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

وی افزود: مصدومیت رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده و یکی دیگر از همکاران جدی بوده و در حال حاضر اقدامات درمانی بر روی آن‌ها در حال انجام است و همچنین با هماهنگی دستگاه محترم قضائی استان و نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری متخلفان در دستور کار قرار دارد که نتیجه اقدامات به اطلاع هم استانی‌های محترم خواهد رسید.

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارکنان منابع طبیعی به عنوان حافظان انفال و بیت‌المال، در انجام مأموریت‌های ذاتی خود مصمم بوده و اینگونه برخوردها ذره‌ای از عزم و اراده‌ی آنان در حراست از منابع طبیعی کم نخواهد کرد.

کد خبر 785605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.