اختصاص اعتبار برای خرید و تنوع‌بخشی پرندگان در باغ پرندگان اصفهان

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، اقداماتی برای تنوع و افزایش تعداد پرندگان انجام شده است، در این راستا اعتباراتی برای خرید پرندگان اختصاص یافت و گونه‌های مختلفی از پرندگان شامل طاووس‌ها، شترمرغ‌ها، توکان‌ها و سایر پرندگان به مجموعه اضافه شده‌اند.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باغ پرندگان اصفهان در زمینه‌های فنی و مدیریتی به خوبی عمل می‌کند و در مقایسه با دیگر مجموعه‌های مشابه در کشور، وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این مجموعه مقاوم‌سازی سازه باغ و به‌روزرسانی شیوه‌های خنک‌سازی و گرمایش است که اعتبارات لازم برای این به‌روزرسانی‌ها پیش‌بینی شده و روند آن در مرحله اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به خرید و تنوع پرندگان این مجموعه افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، اقداماتی برای تنوع و افزایش تعداد پرندگان انجام شده است، در این راستا اعتباراتی برای خرید پرندگان اختصاص یافت و گونه‌های مختلفی از پرندگان شامل طاووس‌ها، شترمرغ‌ها، توکان‌ها و سایر پرندگان به مجموعه اضافه شده‌اند.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تاکید کرد: این به‌روزرسانی‌ها به‌طور مرتب انجام می‌شود و هدف از آن حفظ تنوع و بهبود وضعیت باغ پرندگان است.

قائلی با اشاره به اینکه باغ پرندگان در طول هفته تعداد قابل توجهی بازدیدکننده دارد که در روزهای ویژه به بیش از ۱۰ هزار نفر نیز می‌رسد، گفت: قیمت بلیت در روزهای عادی هفته با روزهای تعطیل و نیمه دوم شهریور متفاوت است؛ از آنجا که شهروندان اصفهانی بیشتر در طول هفته از این مراکز استفاده می‌کنند و روزهای تعطیل اغلب به گردشگران اختصاص دارد، شهروندان می‌توانند با برنامه‌ریزی از این مراکز تفریحی و گردشگری با قیمت مناسب‌تری بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برای اقشار کمتر برخوردار، اردوهای مدارس و مراکز فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی و مشتریان عمده تخفیف‌های ویژه ۲۵ و ۵۰ درصدی ارائه می‌شود، همچنین بسته‌های خدمات گردشگری نیز به منظور افزایش دسترسی و کاهش هزینه‌ها برای خانوارها در قالب بازدیدهای یک روزه تعریف شده است.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم بهبود سیستم تصفیه و مدیریت آب برکه‌های باغ پرندگان است، بیان کرد: این پروژه شامل ساماندهی برکه‌ها، کاهش عمق، عایق بندی و کیفیت آب و استفاده از سیستم تصفیه پیشرفته است که هدف آن ارتقا کیفیت آب و بهبود شرایط زندگی پرندگان خواهد بود و هم‌اینک در مرحله اجرا قرار دارد، البته رویکردها، برنامه‌ها و اقدامات متنوع و جدیدی نیز در راستای بهبود و افزایش کمی و کیفی خدمات در ابعاد مختلف در حال برنامه‌ریزی است که به فراخور زمان و اقدام به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

کد خبر 785604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.