صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت

آیین رونمایی از فیلم مستند «حماسه پروانه» با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله مصطفی محقق داماد، سفرا، میهمانان خارجی و شخصیت‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم مستند «حماسه پروانه» به کارگردانی علیرضا محمدی شامگاه _پنجشنبه هشتم شهریور_ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازندگان اثر، شخصیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و بین‌المللی، نمایندگان ادیان مختلف و خانواده کودکان بیماران پروانه‌ای رونمایی شد؛ «حماسه پروانه» با همکاری خانه‌ای بی ایران ساخته شده که به مشکلات کودکان و بیماران پروانه‌ای و کمبود دارو و پانسمان برای این بیماران بر اثر تحریم‌های ظالمانه می‌پردازد. این مستند یا رویکرد مخاطبان خارجی ساخته شده است.

زخم بیماران پروانه‌ای تحریم متوجه نمی‌شود

آیت‌الله سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی مؤسس خانه‌ای بی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در سال ۱۳۷۹ خداوند به من دختری به نام فاطمه سادات عنایت کرد که دچار بیماری پروانه‌ای بود؛ آن زمان کسی نمی‌دانست این بیماری چیست گشتیم تا بیماران مشابه را پیدا کنیم و از آن روز تصمیم گرفتم تمام کارهایم را تعطیل کنم و به همراهی همسرم این بیماران را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه تعداد به ۲۰۰ نفر رسید مؤسسه‌ای را ثبت کردیم؛ یک بیمار ای بی را تنها خانواده درک می‌کند، فاطمه سادات من تا به امروز که ۲۲ سال دارد هفده بار تحت عمل جراحی قرار گرفته تا فقط بتواند چیزی بنوشد؛ خانواده این عزیزان می‌دانند من از چه چیزی صحبت می‌کنم.

مؤسس خانه‌ای بی گفت: یک بیمار ای بی حداقل با ۲۲ بیماری درگیر می‌شود؛ آیا زخم‌ها تحریم را متوجه می‌شوند؟ با کدام پول ما این وسیله‌ها را تهیه کنیم زمانی که بانک ملی ما تحریم است. دولت آمریکا و کشورهای اروپایی که از آنها حمایت می‌کنید این پانسمان حق ماست. آیا این معنای انسانیت است؟ خانه‌ای بی ۱۲۰۰ عزیز دارد که بنده افتخار دارم در کنارشان باشیم اما هیچ حمایت مالی نداریم.

صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت

وی یادآور شد: آقای صالحی درد و رنج این عزیزان در دولت‌های مختلف دیده نشده امیدوارم در این دولت به آن توجه شود؛ امیدواریم با هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و دولت جدید تمام آحاد ما روزهای خوبی را شاهد باشند؛ این فیلم با حمایت‌های آقای صالحی شکل گرفته که گوشه‌ای از مشکلات بیماران ای بی به آن توجه شده است. مادران این بیماران مهجور واقع شده‌اند امیدوارم خداوند به آن‌ها عزت و سلامتی بدهد.

علیرضا محمدی نویسنده و کارگردان «حماسه پروانه» در ادامه این مراسم اظهار کرد: یکی از چیزهایی که ذهن بنده را آزار می‌داد تحریم بیماران پروانه‌ای بود تا اینکه عزم را جزم کردم تا این فیلم را بسازم بیش از ۳۰ سال است که فیلم مستند از تلخ‌ترین اتفاقات اجتماعی می‌سازم، اما این مستند با همه مستندهایم فرق داشت.

وی افزود: صرف نظر از این رونمایی، مستند قرار است به صورت مستقل پخش شود؛ فیلم با رویکرد خارجی خواهد بود و امروز تنها نمایش این مستند در ایران است سپس راهی مجامع بین‌المللی خواهد شد. آنچه در فیلم خواهید دید قلم بنده و آنچه من برداشت کرده‌ام است امیدوارم کاستی‌های آن را ببخشید.

کد خبر 785587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.