از خیرخواهی کاسب اصفهانی برای رفع گرما و عطش مردم تا پرداخت معوقات پرستاران

ایمنا از موج گرمای محبت مردم در دل گرمای تابستان، خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مرزها، ورود ۱۰۰ هزار هکتار زمین به فاز اجرایی برای نهضت ملی مسکن، راه‌اندازی ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش‌وپرورش و آغاز پرداخت معوقات پرستاران در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ موج گرمای محبت مردم در دل گرمای تابستان می‌رویم، در ادامه نیز خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مرزها مطرح شده است، همچنین ورود ۱۰۰ هزار هکتار زمین به فاز اجرایی برای نهضت ملی مسکن، راه‌اندازی ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش‌وپرورش و آغاز پرداخت معوقات پرستاران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از خیرخواهی کاسب اصفهانی برای رفع گرما و عطش مردم تا پرداخت معوقات پرستاران

موج گرمای محبت مردم در دل گرمای تابستان

در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، مشاهده کردن گرمای محبت مردم به یکدیگر لذت خاص خود را به همراه دارد و مانند مرهمی بر زخم است که حس شادابی و برادری را در وجود آدمی به جریان می‌اندازد، همچون فعالیت خیرخواهانه کاسب بازار که به علت افزایش گرمای هوا و جلوگیری از گرمازدگی رهگذران، مردمی که از روبه‌روی مغازه او عبور می‌کنند را به داخل مغازه دعوت می‌کند تا از خنکای کولر و آب خنک که تهیه کرده است، استفاده کنند.

این کاسب خیرخواه اصفهانی با چسباندن برگه‌ای بر شیشه مغازه خود که بر آن نوشته شده است: «اگر گرمتونه برای اینکه گرمازده نشین، می‌تونید توی فروشگاه ما چند دقیقه استراحت کنید؛ کولر روشنه و آب خنک هم داریم.»، عابران و رهگذران را به مغازه خود دعوت کرده است تا در حد توان بتواند خدمتی به آن‌ها عرضه کند و دعای خیر رهگذران را بدرقه مسیر خود قرار دهد.

خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مرزها

خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مرزها

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات هلال احمر در مرزها اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام خدمات متنوعی در پایانه‌های مرزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین ۱۴۰۳ ارائه کردند، داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی ۹ گانه در قالب طرح زائر یار و با استفاده از ۹۲ دستگاه ویلچر برقی و معمولی، به حمل زائران سالمند، بیمار و کم‌توان پرداختند.

وی افزود: از ابتدا تا بیستم ماه صفر، سازمان داوطلبان با همکاری جمعیت هلال احمر استان‌های مرزی اقدام به برپایی ۶۵۵۰ مترمربع سایبان مهربانی و ۳۲۵ مترمربع تونل سرد در پایانه‌های مرزی پرتردد کرد و با نصب پنج دستگاه مه‌پاش ثابت و استقرار ۵۲ دستگاه مه‌پاش دستی، فضای مطلوب و به دور از خطر گرمازدگی را برای زائران ایجاد کرد.

رئیس سازمان داوطلبان تصریح کرد: شش دستگاه ماشین لباسشویی و چهار دستگاه چرخ خیاطی نیز برای شستن لباس، تعمیر کوله‌پشتی و البسه زائران در برخی پایانه‌های مرزی فعال بوده است، همچنین تست رایگان قندخون و فشارخون، مشارکت در اسکان زائران، مشارکت در ارائه خدمات سرپایی به زائران، توزیع نذورات در مواکب و پایانه‌های مرزی نیز از جمله دیگر اقدامات داوطلبان هلال احمر در ایام اربعین حسینی بوده است.

سلیمی با اشاره به بخشی از اقلام توزیع شده از سوی خیران در این ایام در مرزها ادامه داد: توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک، ۴۰ هزار نسخه بروشور آموزشی، ۵ هزار بطری آب معدنی و ۲۰ هزار پرس غذای گرم نیز بخشی دیگر از اقدامات داوطلبان هلال احمر بوده است.

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد / ‏صنعت ساختمان، عامل‬ مؤثر در رشد اقتصادی و کاهش تورم

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است که این زمین‌ها با هزینه صفر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان دومین بخش پیشران اقتصاد کشور است، افزود: این صنعت از لوکوموتیوهای اصلی اقتصاد کشور است که در کنار رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی را در شهرها و روستاها ایجاد می‌کند، علاوه بر این بخش مسکن بر کاهش تورم نیز تأثیر بسزایی دارد و با رونق ساختمان‌سازی می‌توان تورم را کاهش داد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی باید خط اعتباری از سوی بانک مرکزی اعلام شود؛ سهم مسکن از رشد هشت درصدی اقتصادی، دو درصد است که رونق ساختمان می‌تواند این رشد را تأمین کند.

عباسی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه کشور بر استفاده از فناوری‌ها تاکید شده است، گفت: باید به سهم ۳۰ درصدی برسیم در حوزه فناوری‌های صنعت ساختمان پیشرفت‌هایی داشته است که باید تأمین مالی را پیگیری و در دستور کار کنیم.

از خیرخواهی کاسب اصفهانی برای رفع گرما و عطش مردم تا پرداخت معوقات پرستاران

راه‌اندازی ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش‌وپرورش

امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور به دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، تعداد ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته در ۷۳۰ منطقه کشور راه‌اندازی شده است، گفت: حدود ۴۲۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده و دارای تخصص در زمینه انتخاب رشته کنکور در این پایگاه‌ها آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تمامی این مشاوران طی یک دوره آموزشی ۲۸ روزه که به صورت آموزش با روش یادگیری معکوس برنامه‌ریزی شده بود، با آخرین اطلاعات در خصوص انتخاب رشته آشنا شدند و آموزش‌های تخصصی لازم را در این زمینه دریافت کردند، افزود: ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور به صورت حضوری در پایگاه‌ها انجام می‌شود؛ چنانچه برخی از داوطلبان نیازمند دریافت خدمات مجازی باشند با هماهنگی مدیر پایگاه این امکان فراهم خواهد شد.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: هدف از ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور این است که در فضای امن پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش‌وپرورش که در هر منطقه حداقل دو پایگاه دایر شده است (یک پایگاه ویژه دختران و یک پایگاه ویژه پسران) مشاوران آموزش دیده و متخصص بتوانند به داوطلبان و دانش‌آموزان خدمات تخصصی مشاوره ارائه دهند.

تجلی‌نیا با بیان اینکه در زمان انتخاب رشته کنکور بسیاری از سودجویان و افراد غیرمتخصص در فضای مجازی هر ساله چالش‌ها و مشکلات متعددی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: با راه‌اندازی این پایگاه‌ها و مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های آموزش‌وپرورش، مشاوره انتخاب رشته در فضای امن توسط نیروی متخصص و آموزش دیده ارائه خواهد شد و شاهد بروز مشکلات و خطاهایی که بعضی افراد غیرحرفه‌ای ایجاد می‌کنند، نخواهیم بود.

از خیرخواهی کاسب اصفهانی برای رفع گرما و عطش مردم تا پرداخت معوقات پرستاران

آغاز پرداخت معوقات پرستاران / پیش‌بینی بودجه ۷.۵ همت

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بنا بر اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، دو برنامه «پرداخت معوقات کارکنان نظام سلامت به ویژه پرستاران» و «رسیدگی به وضعیت دارو» جز اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است، برنامه‌های «پرداخت معوقات» و «افزایش ضریب ریالی اضافه‌کار» به عنوان برنامه‌های فوری مرتبط با گروه شغلی پرستاران تعریف شده و مابقی موارد مرتبط آن در لایحه «حمایت مادی و معنوی گروه پرستاری» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره پرداخت معوقات پرستاران توضیح داد: بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت، چالش‌ها و مسائل مربوط به گروه شغلی پرستاران در جلسات هیئت‌دولت مورد بررسی قرار گرفته است، فرایند پرداخت معوقات پرستاران که یکی از مسائل آن‌ها به حساب می‌آید از چند روز گذشته آغاز شده و پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که پرداخت مطالبات این گروه شغلی، حداکثر تا سه هفته آینده به پایان می‌رسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: اعتبار مورد نیاز را محاسبه و به دولت اعلام کرده‌ایم و در حال حاضر، در انتظار پرداخت بودجه مورد نیاز این موضوع از سوی سازمان اداری و استخدامی هستیم که روند پرداختی‌ها را تسریع کنیم، بودجه مورد نیاز پرداخت معوقات پرستاران را ۷.۵ همت اعلام کرده‌ایم، اما در انتظار پاسخ دولت برای بودجه تخصیص یافته هستیم.

کد خبر 785566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.