سامانه خنک و بارشی در گیلان تا فردا ماندگار است

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: تا فردا(جمعه) شرایط برای ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش باد(پاره ای نقاط شدید) و در بعضی ساعات وقوع رگبار و رعدوبرق(موقتی شدید، به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها) و تگرگ فراهم است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: امروز لوشان با ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۲۴ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریان کم و بیش ناپایدار در منطقه است، بر این اساس و باتوجه به هشدار سطح زرد صادر شده تا فردا (جمعه) شرایط برای ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و در بعضی ساعات وقوع رگبار و رعدوبرق (موقتی شدید، به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها) و تگرگ فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: طی این مدت، شهروندان و گردشگران از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

دادرس گفت: از روز شنبه با استقرار جوی غالباً پایدار، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و افزایش دما نسبی دما تا اواخر هفته پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی و محلی، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در گیلان دور از انتظار نیست و با توجه فعالیت کانون‌های گسیل گردوخاک در اطراف منطقه، برخی نقاط استان، آسمانی غبارآلود محتمل خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا شرایط دریای خزر برای فعالیت مرتبط دریانوردی و گردشگری فردا با احتیاط مناسب است.

کد خبر 785556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.