اقتصاد اصفهان برپایه گردشگری و صنایع دانش‌بنیان قرار دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: اقتصاد استان اصفهان بر چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت دانش‌بنیان و گردشگری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مهران زینلیان عصر امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در آئین افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت تیران و کرون اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی استان اصفهان در سال‌های اخیر اصلاح و چشم‌اندازی مبتنی بر آمایش سرزمینی و ظرفیت این منطقه دارد.

وی افزود: از استقرار و توسعه صنایع آب بر و آلاینده جلوگیری شده و اقتصاد این استان بر پایه سرمایه‌گذاری در صنعت دانش‌بنیان و گردشگری قرار گرفته است تا دچار چالش‌ها و مشکلات گذشته نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه این سیاست‌ها در سراسر استان در حال اجرا است، تصریح کرد: شهرستان‌ها هم سیاست‌های اقتصادی خود را مبتنی بر آمایش سرزمینی قرار داده‌اند.

زینلیان ادامه داد: تیران و کرون از جمله شهرستان‌های استان اصفهان است که اقتصاد گردشگری، دانش بنیان و کشاورزی نوین را تقویت کرده و اینگونه علاوه بر اشتغال‌زایی به رشد تولید ملی هم کمک کرده است.

وی یادآور شد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری این منطقه در همین راستا بوده که تعدادی از آن‌ها در هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ۴۶۷ پروژه همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده، خاطرنشان کرد: ۳۵ مورد از این پروژه‌ها متعلق به شهرستان تیران و کرون بود.

زینلیان به پروژه‌های آبرسانی در استان اصفهان برای تأمین این نیاز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم پروژه انتقال آب از خلیج فارس و انتقال آب از جنوب استان آغاز شد.

وی اضافه کرد: دو پروژه بهشت آباد و کوهرنگ که در مسیر اجرا دچار مشکل بود نیز در جریان اجرا قرار گرفته و در حال حاضر فعال است.

افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری در تیران و کرون

علی محمدی کیا فرماندار تیران و کرون در ادامه این مراسم به افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اجرای این پروژه‌ها با دریافت تسهیلات و آورده شخصی فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های خدماتی بیشتر در بخش روستایی بوده که نهضت آسفالت معابر از جمله آن محسوب می‌شود.

فرماندار تیران و کرون به تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: در کارگروه رفع موانع تولید به بهبود شرایط کسب و کار کمک شده و سعی شده از ظرفیت ستاد تسهیل استان در این خصوص استفاده شود.

کد خبر 785538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.