قطعی برق داد نماینده قروه و دهگلان را درآورد

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، نسبت به قطعی برق بدون اطلاع قبلی و طولانی مدت در حوزه انتخابیه خود به شدت انتقاد کرد و گفت: کشاورزی قروه و دهگلان به دلیل این مسئله بسیار متضرر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، امروز _پنجشنبه هفتم شهریور_ در دیدار مجمع نمایندگان استان کردستان با استاندار کردستان اظهار کرد: تنها درآمد مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان از محل بخش کشاورزی است که به خاطر قطعی‌های برق مکرر، طولانی مدت و بدون اطلاع قبلی در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.

وی افزود: پیگیری بسیاری را برای حل این مشکل داشته‌ام اما هیچ کسی پاسخگوی این مسئله نبوده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان ادامه داد: اکنون فصل برداشت محصولات کشاورزی است و این قطعی‌های طولانی مدت برق داد کشاورزان منطقه را درآورده و از شخص آقای استاندار می‌خواهیم که در این مسئله به صورت جدی ورود کنند.

نکته قابل تأمل این است که در زمان صحبت‌های این نماینده برای لحظاتی برق استانداری کردستان نیز قطع شد.

شیخی‌زاده در ادامه با بیان اینکه طراحی پیوست فرهنگی برای اصلاح الگوی کشت در استان لازم است، تاکید کرد: کشت محصولات کم آب‌بر نیز باید در استان فرهنگ‌سازی شود.

وی همچنین گفت: صنایع و کارخانه‌هایی که از امکانات استان استفاده می‌کنند، باید گردش مالی و حساب‌های بانکی خود را به داخل استان بیاورند.

قطعی برق داد نماینده قروه و دهگلان را درآورد

پیمانکارهای توانمند برای پروژه‌های راهسازی انتخاب شوند

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیمانکارهایی که برای پروژه‌های راهسازی و زیرساختی در استان انتخاب می‌شوند باید توان اجرایی لازم را داشته باشند و پروژه‌ها را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانند.

وی افزود: باید اعتبارات لازم برای پروژه کریدور بزرگراهی شمال – جنوب کشور اختصاص داده شود و هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان تخصیص آب به زمین‌های کشاورزی و روستاها، افزایش پروازهای فرودگاه سقز و سرانه فضای ورزشی و فضای سبز را نیز خواستار شد و تاکید کرد که پول معادن و صنایع استان باید به خود استان برگردد.

ضرورت تهیه نقشه طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان

امید کریمیان، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان برای استان تصویب شده اما تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نقشه طرح جامع آن هنوز تهیه نشده است.

وی افزود: مناطق آزاد تجاری استان‌های دیگر در حال پیشرفت است که ضروری است منطقه آزاد بانه و مریوان نیز هرچه سریع‌تر فعال شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به کمبود فضای آموزشی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۸۱ مترمربع است که این آمار در شهرستان مریوان ۲.۱۱ مترمربع بوده و بسیار پایین است.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران نیز در این جلسه پیگیری برای پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات گندم‌کاران استان، چاره اندیشی برای حل کمبود معلم در استان و پرداخت مطالبات کادر درمان را خواستار شد و گفت: مجمع نمایندگان استان کردستان نیز آمادگی لازم را برای همکاری با مجموعه دولت دارد و از دولت نیز انتظار داریم تا پایان مسئولیت خود پای کار باشند.

کد خبر 785512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.