نرخ تورم استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: نرخ تورم استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است و استان سوم کشور در بیشترین میزان تورم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اکبر محمدی، امروز _پنجشنبه هفتم شهریور_ در دیدار مجمع نمایندگان استان کردستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کردستان در بهار سال جاری ۱۰.۴ بوده که نسبت به بهار سال گذشته که ۸.۶ بوده، حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ما همچنان جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا هستیم اما بیشترین میزان کاهش بیکاری را نیز در کشور داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: مسائل مختلفی بر نرخ تورم در استان کردستان تأثیر داشته که یکی از عوامل اصلی آن هزینه‌های مسکن در استان است.

محمدی گفت: نرخ تورم استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است و ما استان سوم کشور هستیم.

وی ادامه داد: نرخ تورم استان در فروردین سال گذشته ۵۲.۷ بوده است که در تیرماه امسال به ۳۹.۱ کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی همچون تالار فرهنگ، دارالقرآن بین‌المللی سنندج و سازمان انتقال خون در مراحل پایانی قرار داشته که امیدواریم تا پایان سال به افتتاح برسند.

اختصاص ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبارات اربعین به کردستان

کیومرث حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۶۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین به استان کردستان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم شهرداری‌ها و ۲۰۳ میلیارد تومان سهم راهداری بوده و مابقی نیز مربوط به سایر دستگاه‌های خدمات رسان و زیرساختی است.

وی افزود: برای هفته دولت امسال نیز ۱۴۶ پروژه به ارزش سه هزار میلیارد تومان به مرحله افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: تالار مرکزی شهر سنندج نیز در هفت فاز طراحی شده که پنج بخش آن تاکنون به اتمام رسیده است و به شرط تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حبیبی اضافه کرد: پروژه گردنه صلوات آباد شهر سنندج در حال حاضر ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط ۴.۵ کیلومتر از این مسیر باقیمانده است.

وی گفت: پروژه سنه سنتر در گام‌های نهایی خود قرار دارد و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

علی نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل زنجیره فولاد استان از ۲۳ درصد به ۴۲ درصد، سرمایه گذاری هلدینگ‌های بزرگ همچون شستا در استان و ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان، اظهار کرد: در کردستان با چندین چالش روبرو هستیم که واریز دیرهنگام مطالبات گندمکاران، کمبود منابع بانکی، ساماندهی مرز باشماق و کاهش سفره‌های آب زیرزمینی از جمله آن است که نیازمند حمایت نمایندگان استان برای حل این مشکلات هستیم.

کد خبر 785502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.