سرعت طوفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت، امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: تا فردا در نواحی شمالی باد شدید و گرد و خاک برخی نقاط طوفان گرد و خاک و برای نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی، افزایش غبار برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: شنبه و یکشنبه در شمال استان وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

حیدری با تاکید بر اینکه از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود، بیان کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و ضروری است از کار در ارتفاعات به طور جدی پرهیز شود.

کد خبر 785498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.