دستورالعمل مشخصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع صادر نشده است

مدیرکل آموزش و در استان البرز گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از استان‌های مختلف و از جمله البرز هنوز دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نیامده و موضوع اصلی مربوط به سازمان ملی مهاجرت و سیاست‌های مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علی حجرگشت بعد از ظهر امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت و همچنین فرارسیدن آغاز سال تحصیلی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدا، اظهار کرد: در مجموع اقداماتی که مسئولان آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان داشتند، مهرماه بدون دغدغه ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به کلاس‌های درس می‌روند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس در تابستان پرکارترین روزهای خود را در جهت برنامه‌ریزی سال تحصیلی و ثبت‌نام دانش‌آموزان در آموزان، برگزاری آزمون برای مدارس خاص، اعلام‌نتایج و ثبت نام در مدارس خاص را پشت سر می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: همچنین بررسی ثبت نامی‌ها در مدارس شاهد، هماهنگی البسه فرم دانش‌آموزان، ساماندهی و صدور ابلاغ همکاران، جذب نیروهای جدید، استخدام و ارزیابی نیرو، گزینش، تعیین تکلیف و صدور احکام بازنشستگان، جابجایی مدیران و … از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در فصل تابستان است.

حجرگشت افزود: در راستای افزایش سرانه آموزشی خیرین نیز پای کار آمدن در این میان نوسازی مدارس هم به ایفای نقش پرداخته است. با این تفاسیر ۱۸ پروژه آموزشی و ورزشی در سطح استان که تا اول مهر در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد از دیگر فعالیت‌ها در این بخش است.

وی با اعلام اینکه مدرسه حضرت خدیجه در منطقه کمال‌شهر به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: ۶۰ زمین چمن ورزشی آماده و ۷ زمین دیگر نیز تا ۲۰ روز آینده تکمیل و زیرسازی‌های آن‌انجام می‌شود که در مهر ماه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۹۹ پروژه آموزشی کلید خورده است، افزود: از این تعداد ۶۶ پروژه مربوط به ساخت مدرسه است که هم اکنون در سطح استان در حال ساخت است.

چالش مالکیت مدارس محمد شهر

حجر گشت به موضوع پلمپ مدرسه‌ای در محمد شهر اشاره کرد و گفت: این مدرسه شاکی خصوصی دارد، چراکه از املاک ورثه‌ای است که مالکان آن خواستار ملک خود هستند و مشکل اصلی این است طرف‌های مقابل دور میز جمع نشده‌اند تا مشکل را حل و فصل کنند.

وی اضافه کرد: آموزش پرورش اعلام کرده آماده خرید این مدرسه از محل مولدسازی استان وجود دارد، استاندار البرز نیز پیگیر موضوع هستند و با تمهیداتی که صورت گرفته به زودی این مشکل رفع و مدرسه بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و در استان البرز به موضوع ثبت نام دانش اتباع اشاره کرد و گفت: هنوز علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از استان‌های مختلف و از جمله البرز هنوز دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع نیامده و موضوع اصلی مربوط به سازمان ملی مهاجرت و سیاست‌های مربوطه است.

حجرگشت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار دانش آموز اتباع در البرز ثبت‌نام شده است، گفت: بیشتر این دانش‌آموزان در حاشیه شهرها در مناطقی از جمله چهارباغ، ساوجبلاغ، کمالشهر و محمد شهر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هیچ‌گونه جذب معلم از طریق اتباع خارجی از آموزش پرورش در کشور و البرز نداریم.

مدیرکل آموزش پرورش البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه درخواست هر گونه وجهی از اولیای دانش‌آموزان غیرقانونی است، گفت: اما هزینه‌هایی جهت بیمه و لباس فرم گرفته می‌شود.

حجرگشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه چرا سرویس مدارس ساماندهی نمی‌شود، گفت: سرویس مدارس در سال گذشته برعهده کارگروه ماده ۱۸ بود که با نظارت آن‌ها ساماندهی می‌شد، اما امسال با ابلاغیه هیئت دولت متولی ساماندهی سرویس مدارس، شورای ترافیک استان و سازمان حمل و نقل شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی هستند این در حالی است آموزش پرورش وظیفه نظارتی دارد و مداخله مستقیم ندارد.

کد خبر 785482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.