افتتاح و آغاز به کار ۱۳۱ پروژه عمرانی راهداری مازندران در هفته دولت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۱۳۱ پروژه عمرانی قابل بهره‌برداری و آغاز به کار حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۵میلیارد تومان این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن جهانیان بعدازظهر امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در آئین بهره‌برداری از ۱۳۱ پروژه عمرانی این اداره کل واقع در شهرستان قائمشهر، اظهار کرد: در دو سال اخیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کارنامه درخشان راهداران است.

وی افزود: در هفته دولت امسال ۱۳۱ پروژه در قالب ۹۵ پروژه قابل افتتاح و ۳۶ پروژه آغاز به کار با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۵ میلیارد تومان در راه‌های استان اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه عملیات بهسازی و آسفالت حدود ۳۹ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان انجام شد، عنوان کرد: همچنین در این هفته بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر و روکش آسفالت ۲۴ کیلومتر راه‌های روستایی، احداث روشنایی به طول ۶.۵ کیلومتر، احداث ۳۴ سیستم روشنایی نقطه‌ای، احداث تور سنگی در چهار نقطه محور کندوان، اجرای عملیات پروژه‌های ایمن‌سازی استان به بهره‌برداری رسید.

جهانیان ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شد که احداث و مرمت ابنیه فنی به طول ۲۳۳۰ متر بخشی از فعالیت‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به پروژه‌های راهداری این اداره کل عنوان کرد: راه ساخته شده و تحت بهره‌برداری با گذشت زمان و با توجه به شرایط جوی و طبیعی، حجم آمد و شد، بار محوری وارده و مشخصات فنی و اجرایی اولیه، به تدریج فرسوده می‌شود و خرابی‌هایی در آن پدید می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با آغاز بهره‌برداری از هر راهی عملیات نگهداری نیز به صورت مستمر در تمام مدت بهره‌برداری به انجام رسد تا ضمن افزایش عمر راه از متلاشی شدن آن جلوگیری شود.

جهانیان با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه‌تمام که سالیان سال راکد مانده بود از جمله روگذر سوخته کلاً شهرستان قائمشهر، پل اروست شهرستان ساری، امیر ده و گردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد، گفت: عملیات احداث روگذر سوخته کلای شهرستان قائمشهر به عنوان پروژه شاخص این اداره کل بوده که با حضور مسئولین ارشد استانی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 785474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.