سیستان و بلوچستان یک استان پرظرفیت در زمینه گردشگری است

شهردار زاهدان با اشاره به این که سیستان و بلوچستان یک استان پر ظرفیت در زمینه گردشگری است، گفت: شهر زاهدان نیز ظرفیت‌های زیادی داشته و به عنوان شهر حافظان قرآن معروف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمدامیر براهویی در نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی در تهران، اظهار کرد: قاره آسیا کهن‌ترین قاره و یکی از متمدن‌ترین قاره‌های دنیاست و نیمی از جمعیت دنیا را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: کشور ایران نیز مناطق زیبا و بکری را دارد که می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند و به‌دنبال آن استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۰ هزار کیلومتر مساحت یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و این استان با داشته‌هایی که دارد یکی از متمدن‌ترین استان‌ها نیز است.

شهردار زاهدان بیان کرد: شهر سوخته در شمال سیستان و بلوچستان به عنوان یک منطقه جهانی به شهر نخستین‌ها معروف است و قدمتی بالای هفت هزار سال دارد.

وی گفت: نخستین جام انیمیشن دنیا، نخستین چشم مصنوعی در دنیا، اولین جراحی جمجمه سر، اولین شبکه فاضلاب شهری و غیره در این شهر کشف شده است.

براهویی یادآور شد: استان سیستان و بلوچستان دارای ۱۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی است و با کشورهای افغانستان و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس همسایه بوده که می‌تواند در زمینه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی باشد.

وی اذعان کرد: در جنوب این استان نیز ظرفیت‌هایی از جمله سواحل بکر چابهار، گلفشان‌های چابهار، کوه تفتان به عنوان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور با دامنه بسیار زیبا در شهرستان خاش وجود دارد.

شهردار زاهدان با اشاره به اینکه وجود کویر لوت که ثبت جهانی شده، جنگل‌های حرا، دریا و دریاچه‌ها در این استان نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان یک استان پر ظرفیت در زمینه گردشگری است، افزود: شهر زاهدان نیز ظرفیت‌های زیادی داشته و به عنوان شهر حافظان قرآن معروف است و بیشترین حافظان قرآن نیز در این شهر هستند.

وی ادامه داد: همچنین زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در کشور نامگذاری شده و در این شهر، مردم از اقوام، ادیان و حتی کشورهای مختلف سکونت دارند.

براهویی بیان کرد: بزرگترین موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور نیز در شهر زاهدان وجود دارد و سومین پارک علم و فناوری کشور نیز در شهر زاهدان ایجاد شده است.

کد خبر 785468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    زاهدان کدام جاذبه را دارد ؟! توالت ساخته شده در میدان کوچک فلسطین یا پارک ملتی که بجای اینکه زیبا سازی شود هر روز دکه قلیان در آن افزایش پیدا می کند و یا زباله ها و محله هایی که نظافت نمی شوند و....کدام