خدمت‌رسانی هلال احمر به بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مرزها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از خدمت‌رسانی به ۲۳۴ هزار و ۸۸۹ نفر از زائران در هفت استان مرزی کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید سلیمی درباره ارائه خدمات هلال احمر در مرزها اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام خدمات متنوعی در پایانه‌های مرزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین ۱۴۰۳ ارائه کردند، داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی ۹ گانه شامل دوغارون، میرجاوه، ریندان، تمرچین، خسروی، باشماق، مهران، چذابه و شلمچه، در قالب طرح زائر یار و با استفاده از ۹۲ دستگاه ویلچر برقی و معمولی، به حمل زائران سالمند، بیمار و کم توان پرداختند.

وی افزود: از ابتدا تا بیستم ماه صفر، سازمان داوطلبان با همکاری جمعیت هلال احمر استان‌های مرزی اقدام به برپایی ۶۵۵۰ مترمربع سایبان مهربانی و ۳۲۵ مترمربع تونل سرد در پایانه‌های مرزی پرتردد کرد و با نصب پنج دستگاه مه‌پاش ثابت و استقرار ۵۲ دستگاه مه‌پاش دستی، فضای مطلوب و به دور از خطر گرمازدگی را برای زائران ایجاد کرد.

رئیس سازمان داوطلبان تصریح کرد: شش دستگاه ماشین لباسشویی و چهار دستگاه چرخ خیاطی نیز برای شستن لباس، تعمیر کوله‌پشتی و البسه زائران در برخی پایانه‌های مرزی فعال بوده است.

سلیمی ادامه داد: تست رایگان قندخون و فشارخون، مشارکت در اسکان زائران، مشارکت در ارائه خدمات سرپایی به زائران، توزیع نذورات در مواکب و پایانه‌های مرزی نیز از جمله دیگر اقدامات داوطلبان هلال احمر در ایام اربعین حسینی بوده است.

وی با اشاره به بخشی از اقلام توزیع شده از سوی خیران در این ایام در مرزها، گفت: توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک، ۴۰ هزار نسخه بروشور آموزشی، ۵ هزار بطری آب معدنی و ۲۰ هزار پرس غذای گرم نیز بخشی دیگر از اقدامات داوطلبان هلال احمر بوده است.

کد خبر 785443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.