وفاق ملی و کرامت استادان کلید پیشرفت کشور

وزیر جدید علوم در معارفه خود بر اهمیت وفاق ملی، احترام به کرامت استادان و نیازمحور بودن دانشگاه‌ها تاکید کرد و از ایجاد همدلی برای پیشرفت کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین سیمایی صراف در مراسم معارفه خود به چندین نکته کلیدی پرداخت؛ وی با اشاره به مسعود پزشکیان، تأکید کرد که رئیس‌جمهور با شکستن دو قطبی‌های مرسوم در کشور، به دنبال ایجاد وفاق ملی است.

سیمایی صراف بیان کرد که در حالی که اختلاف نظر طبیعی و ضروری است، نزاع می‌تواند مانع پیشرفت کشور شود. او به این نکته اشاره کرد که قرآن کریم به اختلاف نظر اشاره کرده ولی بر عدم نزاع تأکید دارد، و اینکه اختلاف نظر باید به گفت‌وگو و رشد منجر شود.

وی همچنین بر اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید کرده‌اند، تأکید کرد و آن را به عنوان هدفی علمی و دینی مطرح نمود، وزیر علوم تاکید کرد که دانشگاه‌ها باید علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کرده و به سمت مسئله‌محور و نیازمحور بودن حرکت کنند.

سیمایی صراف به اهمیت احترام به کرامت استادان و دانشجویان اشاره کرد و گفت که این احترام باید به رسمیت شناخته شود تا نشاط و انسجام به دانشگاه‌ها بازگردد؛ او ابراز امیدواری کرد که با توجه به این اصول، پیوند بین جامعه، دانشگاه و نظام تقویت خواهد شد.

وزیر علوم از همه اهالی علم و دانش خواست که به شعار وفاق ملی اعتماد کرده و برای تحقق آن همکاری کنند.

کد خبر 785426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.