۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
جوادیه بجنورد ایمن در مقابل سیل

با افتتاح پروژه ساماندهی مسیل پسته در هفته دولت، منطقه جوادیه بجنورد از سیلاب‌های متعدد ایمن شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در مراسم افتتاح پروژه ساماندهی مسیل پسته در منطقه جوادیه، اظهار کرد: با انجام این پروژه بخش از مشکلات آب‌گرفتگی این منطقه رفع خواهد شد

وی افزود: با اجرای دیوار سنگی در دو طرف مسیل به صورت موضعی از وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود و در ادامه باید این پروژه به طور کامل تکمیل شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری‌ها باید به نحوی باشد که روی مزیت‌های استان تمرکز شود و در کنار آن توجه به صنایع تولیدی و صنایع تبدیلی نیز مهم است.

حسین‌نژاد با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۷۰ پروژه همزمان با هفته دولت، اضافه کرد: در پروژه‌ها بسترسازی برای ارتقای تمام زیرساخت‌های مورد نیاز استان مورد توجه است.

سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز با بیان اینکه اجرای این پروژه برای هدایت و کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از ورود آن به اراضی مجاور و منازل مسکونی جوادیه ضرورت داشت، اظهار کرد: این پروژه در اسرع وقت آغاز شد و با همراهی و همدلی تمام مدیران زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد نیز در این آئین با بیان اینکه آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب در منطقه جوادیه یکی از دغدغه‌ها بود، گفت: با افتتاح این پروژه دغدغه‌ها رفع شد و مردم هم منتفع می‌شوند.

به گزارش ایمنا، این پروژه با ساماندهی دو طرف مسیل به طول ۷۱۰ متر طول و دبی قابل عبور ۲۴۰ مترمکعب بر ثانیه و با اعتباری هزینه شده ۱۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

کد خبر 785410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.