شهرداری در پرداخت حقوق و اضافه کار عدالت را ملاک عمل قرار دهد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری باید در پرداخت حقوق و اضافه کار کارکنان خود رعایت عدالت را ملاک عمل قرار دهد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: ضروری است شهرداری در اسرع وقت عدالت در پرداخت‌ها برای همه نیروهای رسمی، قراردادی و شرکتی را با شفافیت تمام اعمال کند و این نوع شفافیت عادلانه و منطقی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رشد تورم، مبلغ افزایش اضافه کار کمتر از تورم بوده است که این موضوع نیاز به توجه به این مقوله را جدی‌تر می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری باید در پرداخت حقوق و اضافه کار کارکنان خود رعایت عدالت را ملاک عمل قرار دهد، در این راستا پیشنهاد می‌شود در صورت تحقق درآمدهای شهرداری در خصوص جبران خدمات کارکنان بیشتر مدنظر قرار گیرد تا سبب ایجاد روحیه مضاعف در آن‌ها شود تا شاهد بهبود عملکرد آن‌ها باشیم.

چگینی با اشاره به اجرای طرح ۲۴ متری تاکید کرد: از ابتدای پیشنهاد و اجرای طرح مخالف این موضوع بودیم که بدون حضور اداره کل راه و شهرسازی و تأمین منابع مالی این پروژه یا پشتوانه معوض کار اجرا شود.

وی ادامه داد: در طرح ۲۴ متری در دوره شهردار قبل، بیش از هزار میلیارد تومان تملک در این بخش انجام شد، اما دیده نمی‌شود چراکه همچون یک اقیانوس است و منابع بسیاری نیاز دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم سال پایانی شورا پروژه‌های زود بازده مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: اقدامات شهرداری برای تجهیز زیرساخت‌های بام اراک باید با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان صورت گیرد تا این پروژه به عنوان پرچم سبز نماد شهر باشد.

چگینی اضافه کرد: در زمینه طرح تفصیلی بهترین مشاور برای نهایی شدن این طرح، کارکنان و مدیران شهرداری هستند.

وی تاکید کرد: در طرح جامع بیشترین آسیب‌شناسی و ایرادی که وجود دارد، در حوزه شهرسازی است که می‌توان آن را اصلاح کرد، چراکه کارکنان شهرداری سال‌ها است با کم و کیف این موضوع آشنا هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: در طرح جامع کارکنان شهرداری می‌توانند به مشاوران تدوین و تنظیم کننده مشاوره دهند، چراکه مشاوران به تمام زوایا و جوانب کار مسلط نیستند.

چگینی گفت: تعامل و هم‌فکری با مشاوران طرح تفصیلی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و نتایج خوبی برای شهروندان در پی داشته باشد.

کد خبر 785403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.