داستان ادامه‌دار معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ فراجا معافیت را تایید کرد

معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمت سربازی به یکی از اخبار پرحاشیه این روزها تبدیل شده‌است، سازمان وظیفه عمومی فراجا پیرامون این موضوع با صدور اطلاعیه‌ای، این موضوع را قانونی اعلام کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، در روزهای گذشته خبر معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یکی از بحث‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد و موجی از انتقادات فعالان رسانه‌ای و اجتماعی علیه سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به راه افتاده‌است.

خبر معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به محض انتشار به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل می‌شود و چالش جدی را پیش‌روی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار داده‌است.

سیدعلی احمدزاده که در طول سکانداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل برخی مواضع خود همواره مورد انتقاد کاربران فضای مجازی و سیاسی بوده‌است، موضوع معافیت فرزند خود را کاملاً قانونی عنوان کرده و گفته است که موضوع با تأیید نیروی انتظامی انجام شده‌است.

در گفت‌وگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران پیرامون موضوع معافیت فرزندش از خدمت سربازی، وی گفته بود اگر اتهامی باشد متوجه سازمان نظام وظیفه است و باید پاسخگو باشند، حال سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای پیرامون این موضوع به شفاف‌سازی پرداخته است.

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ابهامات طرح شده در فضای مجازی و اظهارات برخی از افراد پیرامون موضوع معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد (سیدعلی احمدزاده)، در راستای تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند، مستندات پرونده مربوطه، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، فرآیند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت مشمول در سال ۱۴۰۱ مطابق با قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب بیست‌ودوم آبان سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی طی شده‌است.

به جهت حساسیت موضوع، وضعیت پزشکی پدر مشمول در دو مرکز درمانی متفاوت، یک مرحله در استان کهگیلویه و بویر احمد و مرحله بعدی در بیمارستان استان هم‌جوار در شیراز مورد بررسی قرار گرفته است.

پزشکان متخصص هر دو مرکز درمانی، بیماری پدر مشمول را برابر مقررات و آئین‌نامه مربوطه مورد تأیید قرار داده‌اند.

بر این اساس نتایج معاینات تخصصی نیز در شورای پزشکی وظیفه عمومی استان طرح و به اتفاق آرا، به تأیید رسیده و در نهایت مراتب مورد تأیید اعضا هیئت رسیدگی کفالت استان قرار گرفته است.

بنابراین شبهه وارد شده در فضای مجازی صحت نداشته و مورد تأیید این سازمان نیست.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد معافیت فرزندش را از نوع کفالت پدر دانسته است و می‌گوید: چون دارای بیماری دیابت هستم و همسرم نیز در قید حیات نیست و نیاز به مراقبت دارم، فرزندم از طریق قانونی اقدام به اخذ معافیت کفالت از خدمت سربازی کرده و این حق قانونی فرزند من است.

مشروح مصاحبه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با معافیت فرزندش از خدمت سربازی

سیدعلی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حواشی پیش آمده درباره معافیت فرزند خود، اظهار کرد: در این پرونده به اندازه یک سر سوزن خلافی وجود ندارد نه من در آن دخالتی داشتم و نه کسی در آن سفارش کرده و دخالت کرده‌است.

وی با بیان اینکه اگر در این مقوله اتهامی هم مطرح شده متوجه نیروی انتظامی است و حتماً این نهاد پاسخ اتهامات را خواهد داد، افزود: به همین منظور از فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستم که به این پرونده ورود پیدا کند و پرونده را بررسی کنند که گفتند هیچ‌گونه کار خلاف قانونی در آن صورت نگرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی فراجا هم برای اینکه این شبهه را برطرف کند به این پرونده ورود پیدا کرده و بررسی‌هایی صورت گرفته است و حوزه نظام وظیفه هم گفتند که در این پرونده کسی دخالتی نداشته است.

وی تصریح کرد: فرزند ما نیز به مانند فرزند همه مردم عادی حق دارد که مدارک خود را ارائه دهد و به استناد دلایل و مدارک پرونده را به کمیسیون فرستاده‌اند کمیسیون هم در شیراز تشکیل شده و در استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده‌است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با استناد دلایل و مدارک وی را واجد معافیت دانسته‌اند، از این رو کوچک‌ترین دخالتی در این کار نداشته‌ام کسی هم سفارش نکرده و تخلفی هم صورت نگرفته و نظام وظیفه هم آن را تأیید کرده است.

وی افزود: به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد، چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است و به استناد همین مستندات کمیسیون تشکیل داده و او را معاف کرده‌اند و هیچ دخل و تصرفی هم در آن نبوده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شایعه‌پراکنی‌ها طراحی فردی است که برای تخریب و از میدان به در کردن رقیبان خود دست به هر کاری می‌زند، گفت: اطلاع دقیق دارم این فرد علاوه بر این موضوع، موضوع دیگر را نیز در دستور کار قرار داده تا در آینده باز هم موج‌سواری کند.

کد خبر 785386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبحان IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    41 0
    من آدم می‌شناسم خودش دیابت داره و پدر و مادرش هم دیابت دارن و حتی پسره به زور می‌تونه کار کنه اما رفته سربازی و برا معافیت جواب رد بهش دادن، احتمالا دلیلش این بوده که باباش استاندار نبوده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    3 0
    آدم میشناسم خودش دیابت داره معاف نشده؛ بعد یک فرد باباش دیابت داره چرا باید معاف بسه؟
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    14 0
    بیچاره استانی که استاندارش آنقدر مریض است که پسرش باید ازش مراقبت کند.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    2 0
    دیابت که دلیل نشد، معافیت رو لغو کنید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    سلام خسته نباشیدشوهرمن 44 سال داره، دارای دوفرزند. تورا خدا معافی دو فرزندی تعیین کنید. ما وضع مالی ندارم کمیته امدادبرای معافی شوهرم گیرداده. توراخدایه کاری بکنید ممنون میشم
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    این قانون در مورد کسی که توان کار کردن هم نداشته باشه. شما که هنوز اون قدر ناتوان نشده اید که حتی بازنشسته شده باشید
  • شهیدگمنام IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    بیچاره سربازانی که پشتیبان ندارن، تبصره جدید و قانون همیشه برای آقازاده ها سریع درست میشه،اما سربازی که واقعاً هزارتا مشکلات داره،کسی اهمیت نمیده،چون آقازاده نیست....
  • امید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 9
    درود بر استاندار پاک و انقلابی یه عده هرچی گشتن نتونستن یه نقطه ضعفی از این انسان شریف پیدا کنن حالا با این حرف ها میخوان مثلاً یه چیزی بگن. کفالت حق قانونی هر فرد است. خدا رو شکر که یه انسان بزرگ در این مدت استاندار بود، دلسوز و مردمی
  • آرو IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 16
    قدر دان شما و زحمات شما سید بزرگوار نیستند قضاوت نادرست . تخریب و توهین شده کار این جماعت . بجای اینکه سرتون رو کردین تو زندگی شخصی و خصوصی استاندار . درگیر زندگی خودتون باشین که پر از مشکلات هست
    • رضا CH ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      6 0
      فک کنم خود طرفی ، اومدی کامنت گذاشتی
  • عدالت علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    13 1
    پدر منم دیابت داره اتفاقا منم از همین بند برای معافیت نظام وظیفه درخواست دادم اما مورد تایید قرار نگرفت چرا چون پدرم استاندار نبود
  • احمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    19 0
    اگه نیاز به مراقبت داره چرا استاندار شده یه انسان بیمار
    • تنها US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      1 0
      چون دیابت دارم و ژن خوب دارم
  • احمد تهرانی گل سفی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    من پدرم سرطان بدخیم داره، داداشم سکته قلبی و دیابت داره، منو معاف نکردن
  • ولی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    پسر من بیمار بود معاف نشد فقط معاف از رزم والان هم خوزستان گرم خدمت میکنه
  • حسین IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    من دیابت دارم، آیا پسرم معاف می شود؟
  • a.t.b.t IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    پدر من دو بار عمل قبل باز انجام داده کلیه هاش کامل از کار افتاده و دیالیز میشه. مشکل ریه ای جدی داره و شبانه روز زیر دستگاه اکسیژنه و خیلی چیزای دیگه؛ در صورتی که نه خونه داره نه ماشین نه حتی یه بیمه درست چرا این قوانین شامل ما نمیشه
  • سورنا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    سرباز داریم خودش دیابت داره اون وقت این پدرش دیابت داره معاف شده واقعا مسخره نیست؟
  • طاها رضایی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    لطفا زود قضاوت نکنیم، شرایط مختلفی در معافیت دخیل هست که هر چند مدت یکبار هم شرایط تغییر می کنه، مثلا در حال حاضر فکر کنم سن بالای ۶۰ سال پدر، تک فرزند ذکور بودن، بیماری وحتی فوت همسر که گفتن از این شروط هست.
  • م IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    پسر من در دانشگا شهید رجای رتبه 12کشوری شد؛ چندبار رفتیم نظام وظیفه برای معافیت به خاطر باباش دیسک کمر و زانود درد داشت نمی توانست کارهای سنگین انجام دهد. معافش نکردن بخاطر همین نه خدمت رفت نه دانشگاه قبولش کرد ظلم بزرگی به پسرم شد من هم واگذارشون کردم به حضرت ابوالفضل
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 0
    خدا شفا بده
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 0
    کسی که بچه اش باید مراقبش باشه، چطور استاندار هست؟