بهره‌برداری ۹۰ پروژه نوسازی مدارس در ابتدای سال تحصیلی جاری

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه رتبه نخست کشور در جشنواره خیران را کسب کردیم، گفت: با استفاده از منابع اختصاص یافته توسط دولت و خیران تعداد ۹۰ پروژه را در شهریور و مهر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر فتحی امشب _چهارشنبه هفتم شهریور_ در یکصدوهشتادویکمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اقدامات و تلاش‌های یک‌سال اخیر اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۲۰ پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده است که مشارکت خیران در آن بسیار پررنگ بوده است و طی سال گذشته با استفاده از منابع اختصاص یافته توسط دولت و خیران تعداد ۹۰ پروژه را در شهریور و مهر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی افزود: ۵۳۰ کلاس، چندین پروژه ورزشی و ۸۴ هزار زیربنای مفید و ایمن فضای آموزش به مدارس استان اصفهان اضافه می‌شود که هزینه بیش از هزار میلیارد برای انجام آن اختصاص یافته است و بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز از این کلاس‌ها استفاده خواهند کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان درباره استانداردسازی مدارس عنوان کرد: حدود ۲۳ هزار کلاس غیر استاندارد داشتیم و طی سال‌های گذشته ۱۷ هزار کلاس استانداردسازی شده است، در دولت شهید رئیسی ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس و در سال جاری ۷۵۰ کلاس استانداردسازی شد.

فتحی ادامه داد: طرح بزرگ شهید عجمیان در سال دوم خود فعالیت‌های مطلوب و مثبتی داشته، در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس بود و در سال جاری هدف‌گذاری بر ۱۰ هزار کلاس است، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تأمین تجهیزات آن اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش در بخش تأمین تجهیزات حدود ۱۲۰ میلیارد تجهیزات کلاسی و هنرستانی خریداری شد که بخشی از آن توزیع شده و بخش دیگر در حال توزیع است؛ در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین تجهیزات نداریم و پروژه‌هایی که اکنون تحویل می‌دهیم دارای تجهیزات کامل است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه با تأمین نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات و ساخت مدارس توانستیم رتبه نخست کشور در جشنواره خیران را کسب کنیم، اضافه کرد: تمام زمینه‌ها برای فعالیت در مدارس استان اصفهان فراهم است، در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در سال جاری حدود ۱۸۰ سرویس بهداشتی مدارس تعمیر و بازسازی شد.

کد خبر 785267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.