افتتاح ۱۴ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افتتاح ۱۴ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته دولت سال‌جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: ۱۴ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری با اعتبار و سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به کارهای صورت گرفته در سه سال گذشته افزود: در سه سال گذشته ۱۷۳ مورد موافقت اصولی اجرای طرح‌های گردشگری و ۴۳ مورد مجوز احداث اماکن گردشگری صادر شده است و با انتخاب سرمایه گذار در ۲ منطقه نمونه گردشگری استان با همت سرمایه‌گذاران ۱,۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بابیان اینکه در سه سال گذشته ۱۸۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار داشت: در سطح استان اردبیل بیش از ۳۰ هزار نفر در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

محمدی ادیب تصریح کرد: مرمت ۶ بنای تاریخی که از مطالبات عموم مردم اردبیل بود، مرمت ۵ مورد از این بناها با نظارت میراث فرهنگی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان واگذار شده و ۱ مورد هم در حال رفع مشکلات حقوقی است.

کد خبر 785262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.