در بعضی از حوزه‌های آموزش‌وپرورش مازاد نیرو داریم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو در بعضی از حوزه‌های آموزش‌وپرورش مازاد نیرو داریم، گفت: مشکل نیروی انسانی در استان اصفهان نداریم، زیرا حدود ۱۹۵ هزار نفر در سطح کشور از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان پذیرش به‌هنگام داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی عصر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در یکصدوهشتادویکمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، شهدای امینت و شهدای خدمت و عرض تسلیت ایام سوگواری اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: پروژه مهر یکی از اصلی‌ترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ملی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد، به این ترتیب در ابتدای مهر پذیرای یک میلیون نفر دانش‌آموز و ۶۰ هزار معلم و اعضای کادر آموزشی خواهیم بود.

وی درباره ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش افزود: در سال‌های گذشته با چالش نیروی انسانی مواجه بودیم و به لطف خدا و همراهی دولت به ویژه دولت سیزدهم، حدود ۱۹۵ هزار نفر در سطح کشور از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان پذیرش داشتیم، در استان اصفهان نیز بسیار تلاش شد تا سهم ورودی نیروی انسانی بیشتر از سهم عادی خود باشد و حدود ۱۰ درصد از تمام پذیرش‌شدگان کشور که ۲۰ هزار نفر هستند به استان اصفهان اختصاص دارد و در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو در بعضی از حوزه‌های آموزش‌وپرورش مازاد نیرو داریم، عنوان کرد: تفاوت آموزش‌وپرورش با دیگر سازمان‌ها در تنوع نیروی کار است و در آموزش‌وپرورش باید تنوع نیرو داشته باشیم، کم‌تنوع‌ترین نیروها مربوط به دوران دبستان است، اما در دوره متوسطه و هنرستان‌ها تنوع بسیاری وجود دارد و نیازمند سازماندهی است؛ در حال حاضر می‌توانیم بگوییم مشکل نیروی انسانی در استان اصفهان نداریم، زیرا در سال‌های اخیر حدود پنج هزار نفر از طریق ماده ۲۸ پذیرش به‌هنگام داشتیم و آموزش‌های لازم برای آن‌ها ارائه می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: خرید خدمات معضل دیگر آموزش‌وپرورش بود و قرار شد بر اساس نیاز پذیرش داشته باشیم و باید به دو مورد توجه داشته باشیم که نیازمان به نیرو آقا بیشتر است، همچنین اغلب خرید خدمات در دوران دبستان است، اما نیاز آموزش‌وپرورش در دوران متوسطه است؛ در این شرایط فراخوان بازگشت بعضی از معلمان از دوران متوسطه به ابتدایی را داشتیم و این کمبود تعدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید خدمات، فرم امتیازبندی با تعیین شاخص‌هایی همچون سابقه خدمت، تناسب رشته، تأهل و فرزندآوری، اعضای فرهنگی یا ایثارگر، برتری علمی و تجربی طراحی شد، به طور معمول کسانی که بیشترین سابقه را داشته باشند پذیرش می‌شوند؛ همچنین تعداد قابل ملاحظه‌ای در حدود یک چهارم خرید خدمات پذیرش شده‌اند و حدود ۹۳۳ نفر از دانشگاه فرهنگیان به معلمان اضافه می‌شوند.

تغییر شرایط بازنشستگی معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش / ‏‬ اقدامات مؤثر حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره بازنشستگی معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش اضافه کرد: سازمان آموزش‌وپرورش با هماهنگی سازمان استخدامی بخشنامه‌ای را به ماده ۱۰۱ خدمات مستند کرد و به تناسب آن تغییری ایجاد شد و شرط بازنشستگی را به شرایط جدیدی تغییر داد، در حال حاضر شرط بازنشستگی داشتن ۶۰ سال سن یا تکمیل ۳۵ سال خدمت است، اگرچه تشویق‌هایی برای خدمت بازنشستگان در نظر گرفته شده است، در سال گذشته حدود ۴۵ درصد از افرادی که شرایط بازنشستگی را داشتند، اما همچنان مایل به ادامه فعالیت بودند.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس تاکید کرد: در سه سال گذشته سه هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسید و هزار کلاس درس به نیت هزار روز خدمت دولت سیزدهم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی کلنگ زنی شد، در جمع چهار هزار کلاس درس استان اصفهان مربوط به سه سال فعالیت دولت سیزدهم است.

متوسط حدود ۵۰ درصدی استان اصفهان در توزیع متوازن و رشد هنرستان‌ها

وی گفت: به مستند با برنامه توسعه ششم و برنامه توسعه هفتم، اصفهان جز پنج استانی است که در توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای و رشد هنرستان‌ها به هدف مطلوب رسیده است؛ متوسط کشوری حدود ۳۶ است و متوسط اصفهان نزدیک ۵۰ درصد است؛ در سال‌های اخیر بسیاری از دبیرستان‌ها به هنرستان تبدیل شده‌اند و با کمبود تجهیزات مواجه هستند، با وجود اقداماتی که انجام شده است همچنان نیازمند تأمین تجهیزات هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به مسائل هنرستان‌ها افزود: جلسات متعددی میان سازمان آموزش‌وپرورش و جهاد کشاورزی برگزار و نتیجه بر این شد رشته کشاورزی در هنرستان آفرینش با ظرفیت ۱۸۰ دانش‌آموز برای تربیت نیروی متخصص، ماهر و جوان تشکیل شود و در حال حاضر ثبت‌نام دانش‌آموزان شروع شده است و ۷۵ نفر برای پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند.

ابراهیمی عنوان کرد: در دو سال گذشته طرح مطالعاتی را شروع کردیم تا مدرسه حلبیان که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد را احیا کنیم‌، به این علت که این مدرسه خاستگاه شهدای بسیاری است و از جنبه‌های فرهنگی و تاریخی برای مردم اصفهان دارای اهمیت است، بنابراین با رویکرد حفظ آثار باستانی گروهی از افراد مأمور به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای شدند تا به عنوان هنرستان صنایع دستی از این مدرسه استفاده کنیم.

بررسی آئین‌نامه اجرایی جدید قانون تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش مصوب هیئت وزیران، ارائه گزارش پروژه مهر ۱۴۰۳ در حوزه‌های نیروی انسانی، ثبت‌نام و توزیع کتاب و بررسی چالش‌ها و مشکلات ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان اصفهان از جمله مواردی است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 785233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    15 1
    نیرو خدماتی کم نداری که داری از یه نفر به جا سه نفر کار میکشی؟
  • حسنا IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    12 6
    معلم مازاد دلیل بر این نیست که هر آسمان جل را بذارید بالا سر بچه های مردم
    • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      4 1
      گویا شما خیلی اوقات تلخه
  • مجید اصفهان US ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    6 12
    ای کاش شما به همین نیروهای خرید خدمات که با جون و دل و مهارتی حتی بهتر و بیشتر از نیروهای رسمی آموزش و پرورش در حال فعالیت و پس دادن امتحان شأن در سر کلاس های درس هستند ، بیشتر توجه کنید و به آنها بهای بیشتری بدهید...
  • لوک بدشانس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    13 6
    مازاد دارین! همین مهر گذشته نزدیک دوماه معلم نداشتن خیلی از مدارس و بس ک بچه ها میرفتن فوتبال بازی میکردن دیگه از فوتبال زده شدن! خرید خدمات و نهضتی و حق التدریس و اینا ک چن ساله دارن جهادی کار میکنن رو تعیین تکلیف نکردین
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    14 5
    کلا در آموزش و پرورش معاون و مدیر زیاد داریم. خصوصا معاونین پرورشی و مربیان پرورشی
  • ناشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    17 0
    جناب آقای ابراهیمی اگر در ادارات آموزش وپرورش تعدادی از کارمندان را هم کم کنید می توانید برای چندین مدرسه نیرو داشته باشید .مثلا کل یک ناحیه ۱۵ مراقب سلامت دارد در اداره آن ناحیه سه نفر در اتاق بهداشت نشسته اند هر کدام با یک عنوان چه کاری انجام می دهند ؟بخشنامه از اداره کل می آید می فرستند به مدارس دیگر و....... اگر درست به این موضوع نگاه کنیم باید همگی گریه کنیم یک معلم با۳۵ دانش آموز کلاس اول آنگاه هر اتاق آموزش وپرورش چند نفر با عنوان های ساختگی
  • معصومه بهادری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    5 11
    تورا به خدا دلتون برای اینده ایران وایرانی بسوزه .معلمی که ۶۰سال سن داره حالاپروفسور هم باشه توان کلاسداری وایجاد انگیزه برای دانش اموز را نداره چرا ازنیروهای جوان نهضت سواد اموزی استفاده نمی کنید تمام معلمین که می خواهید استمرار بگیرند همه نیروهای نهضتی سالهای دهه ی ۷۰ و۸۰ بوده اند اولیا دانش اموزان بااین وضع بچه های خود را از مدرسه می گیرند چراکه باید فقط درکلاس چرت زدن وبی حوصلگی رایاد بگیرند .
    • DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      اونوقت بهترین فارغ التحصیبلان بهتربن دانشگاهها بیکار تو خونه نشسته اند
    • فری IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      چرا از نیروهای پیش دبستان ضمیمه مدارس دولتی استفاده نمی کنید کلاس ۳۵ نفره حق یه معلم نیست
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      واقعاااا درست فرمودید
  • مهر بانو IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هنوز اطلاع از لغو قانون من در آوری و زور باز نشستگی با شصت سال سن اطلاعی ندارین این قانون همین چند روز پیش که از همون اول بدون برنامه و بیگاری ی کشیدن از معلمان بود لغو شد و اگه روی حساب بزور نگه داشتن معلمانی که امسال باز نشسته میشن حساب باز کردین و میگین نیرو کم نداریم سخت در اشتباه هستین
  • فرهنگی PL ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اگه نیرو مازاد دارید چرا شرط گذاشتید واسه بازنشسته ها!!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من مدیر یک مدرسه هستم نه نیروی پرورشی داریم نه معاون اجرایی نه مستخدم اداره. هم بیشتر اتاق هاش خالیه نیرو نیست از کجا این امارها را میارین؟
  • محسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مدیر کل محترم، بخشنامه لغو اجبار مطروحه دربخشنامه ی غیر قانونی وبی اساس قبلی آمده لطفا مطالعه فرموده ومنت برسرمعلم نگذارید، باتشکر
  • محسن IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 1
    30 یا 60،مطابق 103،، 35 راازکجا آوردی شما هم مثل وزیرقبلی قانون جدید صادر می کنید
  • دانیال IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    با سلام کجا نزروی مازاد هست که ما نمی بینیم؟؟؟؟ در مقطع ابتدایی کمبود نیرو داریم در حوزه معاونت پشتیبانی علی الخصوص بخش نیروهای خدماتی به شدت کمبود نیرو هست
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    کلاسهای ۴۵ نفره مایه شرمساریه. چند سال دیگه دیپلمه به اندازه کلاس پنجم دهه ۸۰سواد نخواهند داشت
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    آموزش و پرورش با مدیریت غلط ،هم انگیزه و علاقه را از معلمین گرفته و هم از دانش آموزان. تخصیص اعتبار بسیار کم در این حوزه و بی توجه به مسائل اساسی و کاربردی ،همه را خسته کرده. از طرفی هم به خاطر عدم مدیریت صحیح،تاوانش را باید معلمین و شاگردان بدهند. قوانینی که هر سال تغییر میکند و حالت ازمون و خطا به خود گرفته. از طرفی هم قوانینی قرار داده میشود که نظام زور و اجبار دارد مثال افزایش سن بازنشستگی به خاطر نداشتن نیرو. در حالی که این شغل بالاترین فرسودگی جسمی و روانی )خصوصا" به دلیل مشکلات معیشتی) را در خود دارد. ما از مسئولین تقاضا داریم ،به پرورش فرزندان ما با دید بازتر د عمیق تری نگاه کنند و تنها برای گذران این دوران و حال کنونی نگاه کنند.
  • حسن IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا نیروی مازاد وجود دارد دولت هنوز آمار درستی از نیروهای خود ندارد. اگر کمبود معلم دارید چرا ماموریت به سایر ادارات دادید؟
  • رو IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    متوسطه اول هم نیرو در اکثر رشته ها کم داریم. در شهر ما یک دبیر هنر زن هست وچندین سال که از رشته های دیگه میان بماند که هیچ وفت برای هنر ارزشی قائل نبودن فقط رشته پرورشی و اموزش ابتدایی می گیرن تو ادارات. یک نفر در اتاق بزرگ نشسته با امکانات و کولر روشن. من معلم باید با ۳۸ تا دانش اموز تو کلاس کوچک بشینم
  • لی لی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    پارسال معلم ریاضی به پسر من علوم درس داد. اونم در بهترین مدرسه دولتی بالاشهر شیراز معلم فارسی و هنر و املا و انشا و کار و دانش و چند درس دیگه هم که یک آقای دانشجو معلم بود
  • روشنک IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام و عرض ادب لطفا از نیروهای جهادی و انقلابی طرح شهید بهنام استفاده کنید
  • مریم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    حدنصاب بازنشستگی ۳۰سال چرا الان ۳۵ ساا روعنوان میکنید من معلم با شرط ۳۰ سال مشغول کارشدم چرا به راحتی زیرش میزنید؟
  • احسان IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تکلیف نیروهای خرید خدمات رو روشن کنید
  • زهره اعتمادی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام خوبی اینجانب من درس خوندم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس می خواهم مربی پیش دبستانی بشم
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    معلم های باسواد استخدام کنید معلمانی که به کامپیوتر و زبان انگلیسی مسلط باشند نه معلم هایی که قرآن خواندن هم بلد نیستن ...
  • محفوظ IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 2
    استخدام های فله ی در آموزش و پرورش را متوقف کنید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    چرا توی بیشتر ارگان ها بچه ها جایگزین والدین میشن خب الانم این قاعده رو برای آموزش و پرورش اجرا کنید تا بچه های فرهنگی که بیکارن هم با گزینش بیان سر کار
  • bardiya IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 0
    بخاطر همین مازاد نیرو به بهانه‌های مختلف بچه‌هایی که کنکور فرهنگیان دادند کد خوردن و رد شدن؟ پس بخاطر جبران چی به بازنشسته‌ها زنگ می‌زنید واسه تدریس؟