تامین ۶۰ درصد تسهیلات دولتی برای دهیاری‌ها/ زیرگذر راه حق نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار اصفهان در مراسم افتتاح بوستان کوی راه حق با اشاره به تامین ۶۰ درصد تسهیلات دولتی ۴ درصدی برای دهیاری‌ها، به مشکلات موجود در کوی راه حق پرداخت و گفت: تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان برای زیرگذر این محدوده هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی احمدی امروز _ چهارشنبه هفتم شهریور _ در مراسم افتتاح بوستان گل نرگس کوی راه حق ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت به تشریح علت نامگذاری ایام شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر با عنوان هفته دولت اظهار کرد: شهید رجایی در دوران کوتاه ریاست جمهوری خود خدمات خوبی را برجای گذاشت و الگویی برای دولتمردان شد.

وی افزود: اولین ویژگی شهید رجایی این بود که مقلد امام خمینی (ره) بود و به معنای واقعی کلمه از امام تبعیت می‌کرد و شعار کلیدی او این بود که انقلابی کسی است که به رهنمودهای امام توجه کند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: در دوران ابتدایی جنگ وقتی امام بر مقاومت تاکید می‌کرد، بنی‌صدر رئیس جمهوری فراری، ایستادگی و مقاومت نکرد اما وقتی شهید رجایی رئیس جمهور شد به مسئولان فهماند که در روز قیامت باید پاسخ ۳۶ میلیون جمعیت را داد و باید اعتقاد به قیامت داشت و اینکه لحظه به لحظه مسئولیت خود را باید صرف مردم کرد.

وی ادامه داد: شهید رجایی در دوران ریاست جمهوری خود می‌گفت که من همان رجایی دست فروش قزوین هستم و زندان رفت و شکنجه دید و در نهایت توسط کسانی به شهادت رسید که با بیگانگان ارتباط داشتند و تلاش می‌کردند وابستگی‌ها همچنان برقرار باشد.

شهید رئیسی نمونه عینی شهید رجایی بود

احمدی نمونه عینی شهید رجایی را شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: شاه بیت سخنان شهید رئیسی این بود که باید ثانیه به ثانیه خود را صرف خدمت به مردم کنیم اما علی رقم همه بی مهری‌هایی که به او شد و گاهی او را به تمسخر می‌گرفتند به مردم خدمت و درد مردم را درک می‌کرد.

وی یادآور شد: شهید رئیسی تمایلی به استقبال مردم در سفرهای استانی خود نداشت و با بالگرد در سفرهای استانی به مکان‌های دورافتاده می‌رفت؛ حتی در سفر به اصفهان تاکید می‌کرد که در موقعیتی با مردم روبرو شود که مردم در سختی و رنج قرار دارند تا بهتر بتواند درد آنها را درک کند و به راستی پای کارهای زیر ساختی در کشور ایستاد تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند رئیسی در طول سه سال کارهای زیرساختی عظیمی انجام داد.

فرماندار اصفهان تأمین منابع آبی در استان اصفهان را یکی از اقدامات بسیار مهم شهید رئیسی قلمداد کرد و گفت: ایشان پروژه‌هایی را کلید زد که به اذعان کارشناسان پروژه‌هایی زمان بر بود اما تنها در مدت زمان یک سال و نیم بیش از ۷۵ درصد آنها انجام شد، به گونه‌ای که اگر در سال اول ریاست جمهوری ایشان چنین پروژه‌های کلید خورده بود امروز شاهد جاری بودن زاینده‌رود بودیم با این حال همه از پیشرفت پروژه‌های آبی برای اصفهان انگشت به دهان ماندیم که یک نمونه آن ۷۵۰ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب به اصفهان از دریا است.

روحیه رفع نیاز مردم بدون اتکا به بیگانگان در دولت جدید استمرار یابد

وی تاکید کرد: در دولت شهید رئیسی اراده‌ای برای اینکه بدون اتکا به بیگانگان برای رفع نیاز مردم تلاش شود وجود داشت و امروز نیز باید این روحیه استمرار پیدا کند و امید است دولتمردان جدید هم این روحیه را ادامه دهند.

احمدی در ادامه از ظرفیت‌هایی که می‌توانست زودتر به خدمت مردم بیاید گفت و ابراز کرد: ۶۰ درصد تسهیلات بانکی دولتی ۴ درصدی برای دهیاری‌ها تأمین شده است و حاصل آن خدماتی است که به دهیاری‌ها ارائه می‌شود که بوستان گل نرگس کوی راه حق از آن جمله است؛ بوستانی که بزرگ‌ترین بوستان روستایی استان است و به واسطه اراده‌ای به بهره برداری رسید که در مسئولین برای خدمت به مردم ایجاد شده و امید است این اراده استمرار یابد.

وی کاستی‌های موجود را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: باید پروژه‌هایی برای توسعه بیشتر منطقه را تعریف کنیم که از جمله کلید زدن ورزشگاه، کتابخانه، مدرسه، مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی از آن جمله‌اند.

فرماندار اصفهان از دفن شهید در بوستان گل نرگس تقدیر کرد و افزود: همانگونه که در محلات به نیازهای مادی مردم توجه می‌شود باید پرچمی به عنوان نمادهای معنوی و ولایتمداری مردم نیز در محلات وجود داشته باشد که دفن شهدا، فعال‌شدن مراکز فرهنگی و بسیج از جمله این نمادها است.

زیرگذر کوی راه حق نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرگذر کوی راه حق که رسیدگی به آن مورد مطالبه مردم و اهالی منطقه بوده است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰ بار به این پروژه سر زده و پیگیر امور بوده‌ام؛ این پروژه بزرگترین پروژه زیرگذر به لحاظ فنی است و قرار بود به صورت یک لاین به بهره برداری برسد اما عرض آن پیشرفت کرد و امید است مشکلات مالی پروژه نیز حل شود و هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

احمدی زیرگذر کوی راهی حق را جز اولویت‌های شهرستان عنوان کرد و ضمن قدردانی از خدمات راهداری در این خصوص ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و بهره برداری کامل آن به ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

وی رسیدگی به وضعیت آموزش و بهداشت و درمان و امنیت و سایر ملزومات این منطقه را جز اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: در روز شهادت حضرت زهرا (س) برنامه ویژه‌ای در این منطقه همراه با دفن شهید برگزار خواهد شد که امید است استقبال خوبی توسط ساکنین منطقه از کسانی که جان خود را برای عزت کشور فدا کردند انجام شود.

کد خبر 785218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.