تبیین مطالبات مردم در دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود برای تبیین مطالبات مردم و پیگیری موضوعات فرهنگی، رسانه‌ای و فعالیت‌های مرتبط با زاینده‌رود تشکیل داده که مسئول برقراری ارتباط با کنشگران و فعالان، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی را نیز دارد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هم‌زمان با تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان، مشکلات و نگرانی‌های این کلان‌شهر مورد توجه اعضای شورا قرار گرفت، اظهار کرد: از جمله مشکلات اصلی، موضوع آب و احیای زاینده‌رود، محیط زیست، آلایندگی‌ها و عوامل زیست‌محیطی، سلامت و بهداشت روحی و جسمی مردم، همچنین فرونشست و آسیب‌های تاریخی اصفهان بود.

وی افزود: بر اساس روش و سیره اداره کمیسیون‌های شورا، کمیسیون ویژه و تخصصی برای بررسی دقیق این چالش‌ها تشکیل شد و در کنار آن، موضوعات حاشیه‌ای، مهاجرت، مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوع آب و خشکی زاینده‌رود و تبعات آن، از جمله پراکنش ریزگردها و تأثیرات آن بر تالاب بین‌المللی گاوخونی، خشک شدن باغات و درختان اصفهان و تهی‌شدن سفره‌های زیرزمینی، از چالش‌های عمده‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نادرالاصلی بیان کرد: در بیش از دو دهه گذشته، حقابه مردم اصفهان کاهش یافته و اضافه برداشت‌ها و بارگذاری‌های جدید در شرق کشور به مشکلات اصفهان افزوده است.

وی عنوان کرد: با این تفاسیر، شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری حقوق شهروندان را به‌عنوان یکی از اصول اصلی خود قرار داده و دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را برای تبیین مطالبات مردم و پیگیری موضوعات فرهنگی، رسانه‌ای و فعالیت‌های مرتبط با زاینده‌رود تشکیل داده که مسئول برقراری ارتباط با کنشگران و فعالان، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی در تمام موضوعات مبتلابه است.

کد خبر 785204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.