قطعی بی‌برنامه برق، از سطح ملی و بدون اطلاع مدیریت استان انجام شده است

استاندار اصفهان گفت: قطعی‌های بی برنامه برق، بدون اطلاع مدیریت استان و خارج از برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام شده و تنها راه حل این چالش واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نشست ناترازی مصرف برق استان که با حضور جمعی از نمایندگان صنعتگران و فعالین اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: همواره زبان گویای مردم استان اعم از کشاورزان، صنعتگران، فعالان اقتصادی، معلمان، پرستاران و سایر خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، در سطح ملی بوده و هستیم.

وی ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که جسارت بیان حرف حق و دفاع از حقوق مردم را به ما اعطا کرده است لذا از گلایه فعالین استان ناراحت نمی‌شویم و تمام تلاش ما این است که مشکلی ایجاد نشود و یا در صورت بروز مشکل بتوانیم به سرعت زمینه رفع چالش‌ها را فراهم کنیم.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به درخواست مدیریت استان مبنی بر واگذاری مدیریت سبد انرژی به شورای انرژی استان، گفت: دو سال قبل از سطح ملی درخواست کردیم مدیریت گاز استان و از سه سال قبل درخواست داشتیم مدیریت برق استان را به شورای انرژی استان واگذار کنند اما تاکنون این خواسته محقق نشده است.

مرتضوی ادامه داد: اگر مدیریت سبد انرژی برعهده استان گذاشته شده بود می‌توانستیم به روش‌های مختلف ناترازی حوزه انرژی را کاهش دهیم.

وی متذکر شد: همان گونه که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این جلسه عنوان کردند، قطعی‌های برق خارج از برنامه بدون هماهنگی و اطلاع مدیریت استان از سطح ملی به این شرکت ابلاغ شده که این موضوع سبب نارضایتی و خسارت به صنعتگران و فعالین اقتصادی استان شده است.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر واگذاری مدیریت سبد انرژی استان به شورای انرژی استان، افزود: در این خصوص با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز صحبت کردیم و درخواست داشتیم که با تصویب قانونی این اختیار به استان‌ها واگذار شود اما این خواسته اساسی محقق نشده است.

مرتضوی بیان کرد: زمانی می‌توانیم برای اکوسیستم برق و انرژی تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم که صددرصد اختیار مصرف با استان باشد.

وی اظهار کرد: در شورای انرژی استان برنامه سال آینده با در نظر گرفتن همه جوانب تدوین شود همچنین آسیب شناسی عملکرد سال‌جاری وزارت نیرو و آسیب‌هایی که منجر به قطعی برق برای فعالین اقتصادی استان شده است با مثال‌هایی واقعی تدوین و به سطح ملی منعکس شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: کمیته‌ای در شورای انرژی استان خسارت‌های وارده ناشی از قطعی برق صنایع را تخمین و برآورد کند.

مرتضوی ضمن اشاره به تلاش‌های استان در راستای تولید و تأمین انرژی تجدیدپذیر، گفت: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه تولید انرژی تجدیدپذیر با توان مضاعفی تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ مصرف انرژی در استان اصلاح شود، عنوان کرد: بایستی زمینه‌های فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه مصرف انرژی فراهم شود همچنین برای سال آینده جدول مشخصی از اولویت‌های قطعی برق تنظیم و تدوین شود تا اگر به ناچار مجبور به مدیریت مصرف شدیم طبق اولویت عمل کنیم.

استاندار اصفهان در پایان اضافه کرد: همه ما نسبت به اتفاق‌هایی که پیرامونمان رخ می‌دهد مسئول هستیم در حوزه مدیریتی نیز همه مسئولین و مدیران در تمامی رده‌ها بایستی احساس مسئولیت کنند، گاهی این ادای مسئولیت با شنیدن گلایه‌ها محقق می‌شود اما تلاش اصلی برای رفع چالش‌ها است.

کد خبر 785198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.