بحران کم‌آبی را با کشاورزی مدرن مدیریت کنیم

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجا که در باغات سنتی میزان تولید محدودی داریم، بایستی با استفاده از مکانیزاسیون به سمت کشاورزی مدرن و استفاده از روش‌های روز دنیا رفته و بحران کم‌آبی را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برومندی عصر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای نودهک اظهار کرد: در شرایط کم‌آبی باید به سمت کشاورزی گلخانه‌ای برویم و آن را توسعه بخشیم تا بر چالش‌ها غلبه کنیم.

وی افزود: پروژه‌های امروز حاصل تلاش مجموعه همکاران است و از مدیر جهاد کشاورزی و استاندار در راه اندازی شهرک گلخانه‌ای نودهک تشکر می‌کنیم که برای تأمین زیرساخت‌ها اقدام کردند و در دو سال اخیر تأمین زیرساخت‌ها در این شهرک شدت گرفت و حتماً با پیگیری مؤثر نماینده تاکستان امیدواریم تکمیل آن هم تسریع شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان تاکستان به عنوان قطب تولید انگور و کشمش کشور است، گفت: این شهرستان با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغات انگور که ۷ هزار هکتار آن داربستی است، جایگاه خوبی در تولید این محصول دارد.

برومندی افزود: تغییرات اقلیمی و ناترازی انرژی و تداوم کم‌بارشی ما را ملزم می‌کند با به‌کارگیری علم و دانش جدید به سمت کشاورزی مدرن برویم و از آب و خاک صیانت کنیم. از آنجا که در یک هکتار باغ سنتی میزان تولید محدودی داریم، بایستی با استفاده از مکانیزاسیون به سمت باغداری و کشاورزی مدرن و استفاده از روش‌های روز دنیا رفته و بحران کم‌آبی را مدیریت کنیم.

وی با ذکر اینکه وزیر جدید جهاد از خانواده کشاورزی است، ادامه داد: نگاه وی توسعه‌گرا، دانش‌محور و مبتنی بر توجه به روستاهاست و ما هم باید به سمت توسعه گلخانه و تولید در محیط‌های کنترل‌شده برویم.

معاون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان گفت: این شهرک با وسعت حدود ۵۰۰ هکتار در فاز اول در ۷۱.۵ هکتار عملیاتی شده و با ظرفیتی که دارد می‌تواند پایلوت توسعه گلخانه‌های کشور شود و ما هم می‌بایست مشکلاتش را برطرف کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملیاتی مطرح کنیم.

برومندی ادامه داد: به زودی در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان استان قزوین برای تخصیص تسهیلات بیشتر به این شهرک اقدام و مشکلات نودهک را حل می‌کنیم.

کد خبر 785189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.