پیش‌بینی ۳۰ میلیون تشرف به حرم امام‌رضا(ع) برای دهه آخر ماه صفر

قائم‌مقام تولیت آستان قدس‌رضوی از پیش‌بینی حداقل ۳۰ میلیون تشرف به حرم‌ مطهر رضوی در دهه پایانی صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس، مصطفی فیضی در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و خدمات آستان قدس رضوی در دهه پایانی صفر اظهار کرد: امسال اقدامات ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل و اسکان و آمادگی‌های دیگر مشهد برای میزبانی از زائران پیش‌بینی شده و برای هر حوزه، ستادهای ویژه‌ای ایجاد شده است.

وی بخش مغفول‌مانده خدمات را «اطلاع‌رسانی» دانست و این مهم را «پلی میان زائران و خادمان» عنوان کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس در ادامه، به بیان خلاصه‌گزارش بخش‌های مختلف آستان قدس در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بیشترین و بزرگ‌ترین حوزه خدمت ما ذیل مدیریت عالی حرم در بخش‌های تبلیغات، اماکن، خدمات و عمران، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی دارند.

فیضی با بیان اینکه در دهه پایانی صفر و به‌ویژه از ۹ شهریور ماه، فعالیت‌های گسترده مذهبی، دینی و فرهنگی در حرم مطهر شروع می‌شود، به بخش‌های مهم خدمات معاونت تبلیغات آستان قدس اشاره کرد و افزود: هر شب در رواق امام‌خمینی (ره)، برنامه‌های عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. همچنین «حسینیه حرم» امسال هم با تقویت و توجه به رویکردهای جدید حضور هیئات از نقاط مختلف کشور، فعال خواهد بود.

قائم‌مقام آستان قدس رضوی ادامه داد: شب ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام‌حسن‌مجتبی (ع) با تأکید تولیت معزز، اجتماع بزرگ «قرآنیان» در صحن جامع رضوی را خواهیم داشت که با حضور قاریان مشهد و کشور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه، دومین ویژه‌برنامه معاونت تبلیغات را خطبه‌خوانی خدام در شب شهادت امام‌رضا (ع) عنوان کرد و گفت: برنامه بعدی شام غریبان حضرت است که در چهارشنبه‌شب، خدمه بارگاه برای عرض ارادت در صحن انقلاب و در کنار پنجره فولاد، گرد هم می‌آیند.

فیضی افزود: با تأکید تولیت آستان قدس رضوی، امسال با توجه ویژه به نام امام‌حسن (ع)، در صحن امام‌حسن‌مجتبی (ع) ویژه‌برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از توجه ویژه به کتاب «عیون‌اخبارالرضا (ع)» به‌ویژه در دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: برای کودکان و نوجوانان حسینیه کودک و رواق‌های نوجوان و جوان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی پیش‌بینی شده است. روز دوشنبه نیز هیئت «ابن‌الرضا (ع)» که مختص نوجوانانی است که در حرم و هیئات مذهبی هستند، در حرم مطهر به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اوج فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان قدس در روزهای پایانی صفر را تکریم هیئات مذهبی و حضور هیئات در دو روز پایانی صفر در حرم مطهر رضوی دانست.

فیضی در بخش دیگری از این نشست، به اقدامات معاونت اماکن آستان قدس رضوی جهت رفاه حال زائران اشاره کرد و گفت: برای اقامت و اسکان موقت زائران در ایام آخر صفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده است و از تقویت خدمات رسانی به زائرانی که نیازمند خدمت ویژه مانند ویلچر و زائربر هستند خبر داد.

وی گفت: در سال‌های اخیر خدمات مواکب در اطراف حرم با انضباط خوبی افزایش پیدا کرده است و زائران امسال هم از خدمات ۱۵۰ کوکب خدمات رسان بهره‌مند می‌شوند.

فیضی افزود: توزیع نذورات و خدمات فرهنگی، بهداشتی و ایمنی پیش بینی شده که توسط مواکب خدمت رسان از مشهد، استان‌های دیگر و عراق و افغانستان به زائران حضرت رضا (ع) ارائه می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از افزایش حجم خدمات چایخانه‌های حرم رضوی خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی مانند همه سال‌ها هیئاتی که وارد مشهد می‌شوند با ثبت نام و اعلام ورود از خدمات بسته‌های فرهنگی آستان بهره‌مند می‌شوند.

فیضی از اختصاص پیاده راه آیت الله طبسی برای مواکب فرهنگی خبر داد و گفت: با همت و همکاری خوبی که همه دستگاه‌های خدمت رسان دارند، حال و هوای پنج روز آخر صفر حال و هوای امام رضایی خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی صفر حداقل دو هزار هیأت وارد مشهد و حرم مطهر خواهند شد، تعداد تشرف به حرم مطهر رضوی را در دهه پایانی صفر حداقل ۳۰ میلیون اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت توزیع غذای متبرک رضوی در دهه پایانی صفر دو برابر می‌شود، گفت: ستاد ویژه دهه آخر صفر را داخل حرم مطهر ایجاد کردیم و امیدواریم بتوانیم دین خود را نسبت به عشق و ارادت زائران ادا کنیم.

کد خبر 785155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.