مدیران در تصمیم‌گیری از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کنند

استاندار قزوین گفت: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت‌وسویی برویم که عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی عصر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: در گذشته جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه در سالن همایش‌ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می‌شد، جلساتی که از آن خروجی مطلوبی بیرون نمی‌آمد و اعضا امکان اظهار نظر و رأی به نحو احسن را نداشتند.

وی افزود: این مهم در حالی است که جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین متناظر با هیئت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده و رفتار خردمندانه‌ای صورت گرفته است.

رئیس شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسئولیت‌های بالا خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بر دوش می‌کشند و تلاش‌های آنها ارزشمند است.

اعلایی ضمن ادای احترام به شهدای دولت اضافه کرد: شهید رجایی پرچمدار خدمت‌گذاری صادقانه بود و در مقام ریاست جمهوری جان خود را فدای انقلاب و نظام کرده و برای استان قزوین منشأ افتخار و بزرگی هستند.

وی با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی بی‌نظیر بود، ادامه داد: هیئت دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه‌های ایشان را مورد توجه قرار بدهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه از بین این ۱۳ بند چندین موضوع باید هرچه سریع‌تر در استان اجرایی و عملیاتی شود، گفت: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت‌وسویی برویم که عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کرد؛ چرا که به قول شهید بهشتی جامعه‌ای که با خرد اداره شود، اسلامی می‌شود.

اعلایی افزود: ناترازی‌ها و مقوله‌های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیر خردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش‌ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

وی ادامه داد: رعایت اولویت‌ها در امور زیرساختی از دیگر موارد بااهمیتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، متأسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیر اولویت‌دار رسیدگی می‌شود و باید به سمت زیرساخت‌هایی برویم که ارزش افزوده برای کل جامعه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری بود که استان می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند و باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد، در این زمینه به سطوح ملی کمک کند.

اعلایی افزود: در زمینه علاج پیری زودهنگام جمعیت هم باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا کشور از این چالش و بحران عبور کند.

وی ادامه داد: نهراسیدن از مانع در کارها از دیگر موضوعات دیگری بود که از سوی رهبر مطرح شد و بسیار مورد اهمیت است و کارها باید با قوام و قدرت، تصمیم‌گیری و اجرایی شود، البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی به وجود بیاورند، ولی تا هنگامی که بر اساس منافع عامه و قانون قدم بردارید، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و استان در سال‌های اخیر در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین گفت: مدیران فرایند خدمت‌گذاری را با تمام توان ادامه دهند و در جهت تقویت خدمت گذاری به مردم نقش‌آفرینی کنند. جابه‌جایی دولت هم به صورت طبیعی و همیشگی اتفاق می‌افتد و به دستور رئیس جمهور این اقدام حرفه‌ای، منطقی، علمی و به دور از هیجانات اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 785142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.