بررسی مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج در شورای شهر/ انتقاد از قصور شهرداری و تامین اجتماعی

حل مشکل قطع بیمه تعدادی از کارکنان و کارگران شهرداری سنندج امروز با حضور نهادهای ذی‌ربط در کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مشکل قطع بیمه تعدادی از کارکنان و کارگران شهرداری سنندج که از سنوات گذشته تاکنون ادامه داشته است، امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که چندین ساعت به طول انجامید، اعضای شورای شهر سنندج و نمایندگانی از استانداری کردستان، اداره‌کل تأمین اجتماعی کردستان، شهرداری و فرمانداری سنندج نیز به بیان نقطه نظرات خود برای حل مشکل بیمه کارکنان و معوقات شهرداری سنندج به سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

عزت رضایی، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج در این جلسه اظهار کرد: مشکل بیمه کارکنان شهرداری سنندج تاکنون بارها در جلسات کمیسیون‌های مختلف و صحن علنی دوره ششم شورای شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفته اما به نتیجه لازم نرسیده و این مشکل حل نشده است.

وی افزود: این مشکل تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است چون بسیاری از مردم شهر سنندج به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کارکنان شهرداری در ارتباط هستند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج ادامه داد: اگر مسائل معیشتی، رفاهی و بیمه کارگران و کارکنان شهرداری سنندج تأمین نشود قطعاً در خدمات رسانی بهتر آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

رضایی تاکید کرد: امروز باید این جلسه به نتیجه لازم منجر شود در غیر این صورت از ظرفیت دستگاه قضائی باید بهره گرفت.

وی با انتقاد از قصور شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی در حل مشکل بیمه کارکنان شهرداری سنندج، تصریح کرد: باید هر دو نهاد با تعامل بیشتر هر چه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند، چون هرگونه کوتاهی در این مورد دیگر قابل قبول نیست.

بررسی مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج در شورای شهر/ انتقاد از قصور شهرداری و تامین اجتماعی

مشکل بیمه بیشترین هجمه را به شورا و شهرداری وارد کرده است

سالار علی‌ویسی، رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج نیز در ادامه اظهار کرد: بیمه کارکنان شهرداری به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده که باعث شده هجمه‌های بسیاری را به بدنه دولت، شهرداری و شورای شهر وارد کند.

وی افزود: لازم است ابتدا ضرر و زیان‌هایی که تاکنون به دلیل قطع بیمه کارکنان و کارگران شهرداری بر آنها وارد شده است، را جبران کرد.

این عضو شورای شهر سنندج همچنین خواستار تبدیل بیمه کارگرانی شد که در قسمت‌های مشاغل سخت و زیان‌آور شهرداری مشغول به فعالیت هستند و در این باره گفت: نباید بیمه این کارگران همچون سایر سازمان‌ها که جزو مشاغل سخت نیستند به صورت عادی لحاظ شود.

سیف‌الله رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج نیز در این جلسه گفت: بیمه کارکنان و کارگران شهرداری یکی از دغدغه‌های اصلی شورای دور ششم سنندج بوده که تاکنون برای حل این مشکل شاید بیش از ۱۰ جلسه برگزار شده است.

وی تاکید کرد: باید برای حل این مشکل عزم جدی وجود داشته باشد و صرفاً با برگزاری جلسه، کاری به پیش نمی‌رود، چون کارکنانی که نیازمند ارائه خدمات بیمه درمانی هستند در این زمینه بسیار متضرر شده‌اند.

ضرورت برخورد با افرادی که در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران شهرداری کوتاهی کرده‌اند

اسعد فریدی دیگر اعضای شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری سنندج موظف است که حق بیمه کارکنان را سر موعد پرداخت کند و تأمین اجتماعی نیز موظف است که به آنها خدمات ارائه دهد.

وی افزود: اگر کارفرمایی قصور کرده است نباید آن را بر سر کارگر جبران کرد، چون کارگران شهرداری سنندج همواره به وظایف کاری خود عمل کرده و کوتاهی نکرده‌اند.

منصور سعیدی، معاون منابع بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی نهادی عمومی غیر دولتی است که از محل وصول حق بیمه، خدمات و تعهدات خود را ارائه می‌دهد.

وی افزود: بالغ بر ۶۰ هزار نفر در استان کردستان مستمری بگیر و ۲۲۰ هزار نفر نیز بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند که در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در استان کردستان تحت پوشش این سازمان هستند.

معاون منابع بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی کردستان با بیان اینکه مبنای برقراری بیمه لیست افراد ارائه شده از سوی کارفرما و بازرسی خود این سازمان است، خاطرنشان کرد: از سال جدید سامانه‌ای برای لیست افراد معرفی شده طراحی شده است که اگر در مهلت قانونی لیست افراد و حق بیمه آن‌ها پرداخت نشود، خدمات بیمه نیز قطع خواهد شد که در این زمینه از سوی شهرداری کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

بررسی مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج در شورای شهر/ انتقاد از قصور شهرداری و تامین اجتماعی

بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به سازمان تأمین اجتماعی

شاهو رفیق دوست، معاون مدیریت توسعه و منابع شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری سنندج ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل خود را پرداخت می‌کند که از این میزان ۱۲ میلیارد تومان آن حق بیمه کارکنان و کارگران است.

وی افزود: بدهی شهرداری سنندج به سازمان تأمین اجتماعی که از سنوات گذشته وجود داشته تا پایان تیرماه سال جاری به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است، اما املاک و زمین‌هایی نیز در این راستا به صورت تهاتر در اختیار این سازمان قرار داده شده تا حق بیمه را قطع نکند.

معاون مدیریت توسعه و منابع شهرداری سنندج تصریح کرد: خود شهرداری سنندج ۸۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد که اگر آنها نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام می‌کردند شهرداری بسیاری از امور خود از جمله حق بیمه کارکنان را می‌توانست به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

شاهو معصومی، معاون دفتر امور شهر و شوراهای استانداری کردستان نیز در این جلسه از وجود نیروی مازاد در شهرداری سنندج انتقاد کرد و گفت: وقتی شهرداری نمی‌تواند حق بیمه کارکنان خود را پرداخت کند چرا باید نیروی مازاد جذب کند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین شهرداری و اداره‌کل تأمین اجتماعی برای حل مشکل بیمه کارکنان شهرداری شد و گفت: هر دو نهاد در این مسئله مقصر هستند و نباید حق بیمه کارگر و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها قطع شود.

منصور مولانایی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سنندج نیز در این جلسه گفت: شخص فرماندار سنندج بر حل این مشکل تاکید کرده‌اند و اگر لازم باشد علیه مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند به عنوان ترک فعل برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مصوب شد که بدون در نظر گرفتن بدهی گذشته، شهرداری از ماه جاری همزمان با ارائه لیست‌های جاری، حق بیمه را نیز به موقع پرداخت کند و تأمین اجتماعی نیز نسبت به برقراری بیمه کارکنان شهرداری اقدام کند.

کد خبر 785135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.