با درگاه‌های بانکی متخلف طبق قانون و آئین‌نامه برخورد می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با درگاه‌های بانکی متخلف طبق قانون و آئین‌نامه برخورد و کاربری‌های آنها مسدود می‌شود تا مقدمات تحول در امر نقل و انتقال آسان‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی اظهار کرد: با درگاه‌های بانکی متخلف طبق قانون و آئین نامه برخورد و کاربری‌های آنها مسدود می‌شود تا مقدمات تحول در امر نقل و انتقال آسان‌تر شود و مراکز تعویض پلاک از فناوری‌های نوین بهره بیشتری ببرند.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود که مالکان خودرو با وجود پرداخت تخلفات رانندگی از طریق درگاه‌های بانکی، این فرایند ثبت و جریمه یادشده پاک نمی‌شود و فقط از متقاضیان پول دریافت می‌شود، کم فروشی و تضییع حق مردم ریشه و شروع فساد است و پرداخت نکردن حق‌الناس را هم می‌توان همان نوعی فساد تلقی کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: مشکل از آنجا شروع می‌شود که درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم یا واسط در دنیای تجارت الکترونیک رو به فزونی نهاده‌اند و با تبلیغات فراوان و فریب خریداران خدمات و کالاها را به سمت خود جذب می‌کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه نفس فعالیت خدمات بانکی الکترونیک فاقد اشکال قانونی است، ادامه داد: تعدادی از این درگاه‌ها پرداخت، با تأخیر در واریز پول پرداخت شده از سوی خریداران خدمات به مرجع خواهان از سود رسوب منابع مالی بهره می‌برند و این خلاف آشکار و قابل اثبات است.

وی اظهار داشت: البته سهم قصور و تقصیر سازمان‌های دولتی از جمله راهور هم پنهان ناشدنی است و می‌پذیریم که به علت حفظ امنیت شبکه به خصوص در سازمان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی شرکت‌ها مجبور به رعایت شیوه‌نامه‌هایی هستند که در تعامل با شرکت‌های خصوصی این مسئله کمتر مطرح است و این تاخیرها به حداقل می‌رسد.

رئیس پلیس راهور گفت: هر چند بارها بیان شده است که درآمد حاصل از جرایم تخلفات رانندگی به حساب خزانه واریز می‌شود، اما اجراییات راهور و امور مالی و ذی‌حسابی فراجا باید پیگیر اصلاح روش ارتباط با سامانه‌های خود و تسهیل امور مردم و شرکت‌ها باشند.

سردار حسینی گفت: برای شروع باید با درگاه‌های بانکی متخلف طبق قانون و آئین‌نامه برخورد و کاربری‌های آنها مسدود شود تا مقدمات تحول در امر نقل و انتقال آسان‌تر شود و مراکز تعویض پلاک از فناوری‌های نوین بهره بیشتری ببرند.

کد خبر 785131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.