دانش‌بنیان‌ها برای توسعه صنعت آب و برق قزوین به‌کارگیری شوند

بازرس کل استان قزوین گفت: بازچرخانی پساب برای کاربرد در صنعت باید در دستور کار مدیران شرکت آبفا قرار گیرد و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت آب و برق استان بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین عصر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در دیدار با ابوالفضل خمسه بازرس کل استان قزوین بر ضرورت ارتقای همکاری‌های بین شرکت‌های خدمات‌رسان و بازرسی کل استان قزوین برای مقابله با کمبود آب و برق تأکید کردند.

لزوم بازچرخانی پساب در صنعت

ابوالفضل خمسه، بازرس کل استان قزوین در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان و مدیران صنعت آب و برق اظهار کرد: حوزه نیرو و تأمین آب و برق مورد نیاز مردم بسیار حیاتی است و همه باید کمک کنیم تا مشکلات خدمات‌رسانی به مردم برطرف شود.

وی اضافه کرد: بازچرخانی پساب جهت کاربرد در صنعت باید در دستور کار مدیران شرکت آبفا قرار بگیرد و در ضمن از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت آب و برق استان قزوین بهره گرفته شود.

بازرس کل استان قزوین مدیریت منابع، ظرفیت‌افزایی و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی را از راهکارهای دیگر توسعه صنایع آب و برق استان قزوین شمرد و گفت: باید حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان قزوین در این حوزه توسعه جدی داشته باشد.

خمسه بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق تأکید کرد و ادامه داد: با مصرف بهینه می‌توانیم ضمن انجام امور جاری برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده هم داشته باشیم. تولید ایده برای انجام اقدامات جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری در صنعت آب و فاضلاب کلید توسعه استان و کشور در این بخش هستند.

چالش کم‌آبی دشت قزوین

همچنین داراب بیرنوندی، رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از سیمای صنعت آب و برق استان گفت: استان قزوین در سال گذشته هم برای چهارمین سال پیاپی جز استان‌های کم‌بارش کشور شناخته شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر منابع آبی استان زیرزمینی بوده این کمبودها محسوس و تمامی تلاش مجموعه صنعت آب استان در راستای کاهش مشکلات و اثرات این پدیده طبیعی در مناطق مختلف استان بوده است. همچنین مسئله مدیریت مصرف آب و برق یک گفتمان و دغدغه ملی و برای رفع آن بر عزم و عمل همه مردم و مسئولان نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین به روند احداث سدهای استان اشاره و تصریح کرد: وقوع خشک‌سالی چهارساله در استان قزوین بی‌سابقه بوده و برای مقابله با آن اجرای کامل پروژه‌ها و انتقال آب از سدهای بالاخانلو، طالقان و نهب برای شرب و کشاورزی مهم است.

بیرنوندی کم‌آب شدن دشت قزوین را چالشی مهم دانست و ادامه داد: بر اساس آن سطح آب زیرزمینی در این دشت هم اکنون به ۱۰ میلیارد مترمکعب رسیده و لازم است با اقدام سریع و مؤثر این سفره ارزشمند را حفظ و احیا کنیم.

نیروگاه شهید رجایی دومین تولیدکننده برق کشور است

اسحاق صباغیان، مدیرعامل شرکت تولید برق نیروگاه شهید رجایی هم طی سخنانی گفت: این مجموعه سومین نیروگاه بزرگ و دومین تولید کننده انرژی برق در کشور است که ۳.۵ درصد از نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه راندمان نیروگاه شهید رجایی با توجه به اجرای برنامه‌های عملیاتی و تعمیراتی در بالاترین سطح ممکن است، افزود: با اجرای برنامه عملیاتی تعمیراتی سالیانه و اضطراری توانستیم پیک مصرفی تابستان سال جاری را که همراه با اوج مصرف است، تاکنون بدون بحران طی کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کاوه دیلمی، مدیر انتقال برق قزوین هم از سرقت کابل و فلزات دکل‌های انتقال برق به عنوان چالش‌های حوزه متبوع خود یاد کرد.

کد خبر 785103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.