جدیدترین جزئیات دستگیری آرسن لوپن تهران + فیلم

انتشار ویدئوهای موبایل‌قاپی از شهروندان تهرانی در فضای مجازی، موجی از انزجار را بین مردم ایجاد کرده بود و این موبایل‌قاپ به «آرسن لوپن» لقب گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «آرسن لوپن» لقبی است که کاربران فضای مجازی به موبایل قاپ تهرانی داده‌اند؛ آرسن لوپن شخصیتی داستانی است که نخستین بار در مجموعه رمان‌های پلیسی - جنایی نوشته شده توسط موریس لوبلان، نویسنده فرانسوی پدید آمد و چنان مورد استقبال قرار گرفت که بعدها بر مبنای این شخصیت تعداد زیادی داستان و فیلم و مجموعه تلویزیونی ساخته شد.

این مجرم خیابانی با پوشش خاص خود در لحظه به اندازه چشم بر هم زدن اقدام به موبایل‌قاپی از شهروندان تهرانی می‌کرد و با سرعت زیادی همراه با همدست موتورسوارش از معرکه فرار می‌کرد.

این افراد با شیوه‌ای ماهرانه و در کمال خونسردی اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کردند و در بسیاری از موارد، تنها دوربین‌های مداربسته موفق به ثبت این سرقت‌ها می‌شدند.

با توجه به افزایش شکایات و مستندات تصویری، مأموران انتظامی تهران بزرگ پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته، موفق به شناسایی و دستگیری این باند چهار نفره شدند و اکنون این افراد در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته‌اند تا به پرونده آن‌ها رسیدگی شود.

انتشار ویدئوهای موبایل‌قاپی او از شهروندان در فضای مجازی که در محله‌های مختلف تهران رخ می‌داد، موجی از انزجار را بین مردم ایجاد کرده بود.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص بازداشت موبایل‌قاپ‌ های معروف تهرانی اظهار کرد: مردم تهران شایسته بهترین امنیت هستند و همانطور که قول داده بودیم، با استفاده از تجهیزات مدرن و رصد دقیق گروه‌های مجرم، موفق شدیم این دو نفر موبایل‌قاپ را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی افزود: برخلاف برخی شایعات، این سارقان هیچ ارتباطی با برنامه‌های تلویزیونی نداشتند، زیرا این موضوع کار ما را سخت‌تر کرد؛ این سارقان به‌طور مکرر مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند و طی چهار بار جابه‌جایی، زمان دستگیری آن‌ها به تأخیر افتاد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: شب گذشته، دادستان نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کرد و تأکید داشت که با همکاری دستگاه قضائی، این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: این باند چهار نفره شامل دو نفر اصلی که اقدام به سرقت می‌کردند و دو نفر دیگر که فروشنده اموال مسروقه بودند، می‌شود و موتورسیکلت آن‌ها نیز توقیف شده است.

سردار محمدیان گفت: تمام این سارقان زیر ۲۲ سال سن دارند، آن‌ها به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و همکاران ما با تلاش فراوان و علی‌رغم سابقه‌دار بودن و تغییرات مکرر مخفیگاهشان، موفق به بازداشت آن‌ها شدند تا مردم تهران بتوانند با آرامش و امنیت زندگی کنند.

کد خبر 785096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.