سند کارخانه ریسباف به نام میراث‌فرهنگی اصفهان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از صدور سند رسمی کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف به نام این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کرم‌زاده اظهار داشت: مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف اصفهان پس از فراز و فرودهای بسیار در آذرماه سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه هیئت وزیران و با همکاری مسئولان استان تحویل این اداره‌کل شد.

وی افزود: با توجه به اعلام زمان ۳ ساله برای احیای این کارخانه عظیم، گروهی متشکل از همکاران این اداره‌کل و همچنین با حمایت استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با هدایت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کار تملک این مجموعه پیگیری شد و در نهایت سند این مجموعه عظیم دولتی با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و بیش از ۶۰ هزار مترمربع زیربنا هم‌زمان با پاسداشت هفته دولت امسال به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان صادر و تحویل این اداره‌کل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: گروه فنی این اداره‌کل با همکاری همکاران وزارتخانه و با حمایت کمیته فنی ریسباف در حال تدوین گزارش نهایی احیای این کارخانه هستند و هم‌زمان با صدور سند ریسباف، این گروه نیز گزارش نهایی خود را ماه جاری تحویل و پس از آن عملیات واگذاری این کارخانه به سرمایه‌گذاران فرهنگی با در نظر گرفتن چگونگی مرمت و احیا این مجموعه عظیم به‌سرعت پیش می‌رود.

کرم‌زاده تصریح کرد: ایجاد موزه منطقه‌ای، ایجاد مجموعه عظیم بین‌المللی صنایع‌دستی و مرکز خدمات گردشگری ویژه گردشگران داخلی و خارجی از جمله برنامه‌های استان به‌منظور احیا این مجموعه است.

به گزارش ایمنا، مجموعه عظیم کارخانه ریسباف اصفهان با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و با بیش از ۹۲ سالن، بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی در سطح کشور است که در بیش از ۵۰ سال گذشته در پهنه کشور عزیزمان ایران احیا می‌شود.

کد خبر 785090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.