روند نامطلوب حدنگاری اراضی کشاورزی در خراسان شمالی

دادستان بجنورد با انتقاد از روند نامطلوب حدنگاری اراضی کشاورزی در استان گفت: ۵۴ درصد اراضی حدنگاری شده که این میزان در کشور ۶۷ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی ظهر امروز _چهار شنبه هفتم شهریور_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: با وجود وضعیت مساعد و مناسب خراسان شمالی در حوزه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت رسمی در اراضی ملی و منابع طبیعی، شرایط در حوزه اراضی کشاورزی، زراعی و باغات چندان رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: با توجه به تقاضا محور بودن حدنگاری و سازوکار صدور اسناد کاداستر در اراضی کشاورزی استان مطابق با انتظارات، استقبال چندان خوبی از سوی کشاورزان صورت نگرفته است و آمارهای موجود نشان از پایین بودن درصد اجرای طرح حدنگاری در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری دارد.

دادستان بجنورد با اشاره به رشد نسبی روند اجرای طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی استان طی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در حالی که میانگین کشوری حدنگاری اراضی کشاورزی ۶۷ درصد است، خراسان شمالی در نصاب ۵۴ درصد قرار دارد و ما تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

ایلالی گفت: شهرستان اسفراین با بیش از ۸۱ درصد و رازوجرگلان با ۱۹ درصد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین آمار حدنگاری در اراضی کشاورزی استان را دارند.

کد خبر 785074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.