سرمایه‌گذاری ۱۰۹۳ میلیارد ریالی برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از سرمایه‌گذاری ۱۰۹۳ میلیارد ریالی برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان صورت گرفته است که این راه ادامه داشته و مردم استان سمنان با بهره برداری از این پروژه‌ها می‌توانند از آثار و مزایای آن به صورت کامل بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، افزود: به همین مناسبت، سرمایه‌گذاری ۱۰۹۳ میلیارد ریالی برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان، به آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر بسطام اشاره کرد و گفت: توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری یکی از پروژه‌های مهم وزارت ارتباطات است که این اقدام در استان سمنان به صورت جدی پیگیری می‌شود و با انعقاد قرارداد شرکت ایرانسل و شهرداری بسطام، عملیات اجرایی این پروژه به طول ۵ هزار متر در این شهر آغاز شده است تا پروژه‌های توسعه فیبر نوری یکی پس از دیگری در حال تکمیل باشند.

حسن‌پور با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در استان سمنان در سال ۱۴۰۲ آغازشده است، خاطرنشان کرد: اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری است و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۴، پوشش ۲۰ میلیونی شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و مسیر اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در این شهر شاهد بهره‌برداری پروژه مذکور تا پایان سال هستیم، ضمن آن‌که فعالان اقتصادی و کسب و کارهای این شهر با اتمام طرح ملی فیبر نوری، از آثار و مزایای آن بهره‌مندی کامل را خواهند برد.

کد خبر 785044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.