گرمای اروپا برای فقیرها شدیدتر است

محققان اسپانیایی می‌گویند که افراد فقیر، بار گرمای شدیدتری را در اروپا تحمل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دمای سوزان در سراسر اروپا در سال‌های اخیر ده‌ها هزار نفر را کشته است اما با افزایش تلفات، محققان متوجه شده‌اند که یک گروه به طور نامتناسبی بار گرمای شدید را تحمل می‌کند: آنهایی که در فقر زندگی می‌کنند. مطالعه مادریدی‌ها نشان می‌دهد که افراد از گروه‌های درآمدی کمتر از متوسط، احتمال بیشتری برای مرگ در موج گرما را دارند.

خولیو دیاز خیمنز، محقق این پروژه گفت: «مسلم است موج گرما زمانی که در یک اتاق مشترک با سه نفر دیگر و بدون تهویه مطبوع هستید، مانند زمانی نیست که در یک ویلا با دسترسی به استخر و تهویه مطبوع قرار دارید.

افرادی که درآمد کمتری دارند اغلب برای دسترسی به مسکن باکیفیت با مشکل مواجه می‌شوند و بسیاری از آنها در خانه‌های شلوغ و با تهویه ضعیف زندگی می‌کنند که فرصت کمی برای رهایی از گرما در اختیار دارند. برخی دیگر در بخش‌هایی مانند کشاورزی و ساخت‌وساز کار می‌کنند که به طور مرتب در معرض دمای بالا قرار دارند.

گرمای اروپا برای فقیرها شدیدتر است

ارتباط بین استرس گرمایی و فقر مدت‌هاست که در سراسر اقیانوس اطلس موضوع بحث بوده است و با یافته‌هایی مانند تحقیقات مشترک سال ۲۰۱۹ توسط رادیو ملی آمریکا و دانشگاه مریلند که نشان می‌دهد محله‌های کم‌درآمد در سراسر ایالات متحده گرم‌تر از نقاط ثروتمندنشین است، در تطابق است.

هوای گرم ناشی از آلودگی کربنی باعث مرگ نزدیک به ۵۰ هزار نفر در سراسر اروپا در سال گذشته شد. در سال‌های اخیر موج‌های گرما در سراسر این قاره گرم‌تر، طولانی‌تر و مکررتر شده‌اند و سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم‌ترین سال در تاریخ ثبت شده است. دانشمندان انتظار دارند که سال ۲۰۲۴ به زودی جای آن را بگیرد.

محققان در تلاش هستند که سیاست‌گذاران را تحت فشار قرار دهند تا دسترسی به سرمایش را به عنوان یک حق به رسمیت بشناسند، اقدامی که با وضعیت فعلی آن به عنوان یک کالای مصرفی مغایرت دارد.

گرمای اروپا برای فقیرها شدیدتر است

آلبی دوارت روشا، محقق دانشگاه فنی برلین در این رابطه گفت: درآمدهای پایین اغلب به این معنی است که مردم در مناطقی زندگی می‌کنند که صدایشان کمتر شنیده می‌شود و به همین دلیل احتمال بیشتری برای زندگی در مناطقی با درختان و فضای سبز کمتر برایشان وجود دارد.

روشا اخیراً بخشی از تیمی از محققان بود که به بررسی ۱۴ منطقه شهری بزرگ در سراسر اروپا پرداختند. یافته آن‌ها یک ارتباط ثابت را نشان می‌داد که از برلین تا بوداپست برقرار بود، جایی که ساکنان کم‌درآمد برای دسترسی به فضاهای سبز که قادر به خنک کردن طبیعی گرمای شهر هستند، مشکل بیشتری داشتند. در مقابل، افرادی که درآمد بالاتری داشتند، دسترسی بالاتر از حد متوسط به این فضاها داشتند.

کد خبر 784977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.