۱۶۰ پروژه نیمه‌تمام استان تهران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ۱۴۵۰ پروژه نیمه‌تمام در استان تهران داریم که تا پایان سال جاری، ۱۶۰ پروژه بزرگ و کوچک با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حشمت الله سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان تهران وجود دارد که برای تکمیل آنها اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه بودجه استان تهران امسال ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این میزان اعتبار برای تکمیل تمام پروژه‌های استان تهران کافی نیست و تا پایان سال جاری، حدود ۱۶۰ پروژه بزرگ و کوچک در سطح شهرستان‌های استان از محل منابع استانی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: از میان این ۱۶۰ پروژه، ۱۲ پروژه بزرگ و اصلی داریم که تعدادی از آن‌ها مربوط به تکمیل بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف است و ۳ پروژه در حوزه راه داریم که مهمترین آن‌ها کمربندی قلعه‌نو است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

سلیمانی ادامه داد: تعدادی از پروژه‌ها نیز در استان تهران وجود دارد که اعتبارات آنها از منابع استانی نیست و از منابع ملی تأمین می‌شود که با احتساب این پروژه‌ها، تعداد پروژه‌های بزرگ نیمه تمام در استان تهران بیشتر از ۶۰ پروژه است.

استان تهران از محروم‌ترین استان‌های کشور است

وی با اشاره به اجرای برنامه هفتم در شهرستان‌های استان تهران افزود: برنامه هفتم، ۶ فصل دارد که ۴ فصل آن نوشته شده و تا پایان مهرماه ۲ فصل دیگر نیز آماده می‌شود و بر اساس آن پروژه‌ها در شهرستان‌ها با اولویت‌بندی اجرا خواهد شد که امیدواریم اتفاقات خوبی در استان بیفتد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران عنوان کرد: استان تهران برخلاف تصور، برخوردار نیست و از محروم‌ترین استان‌ها است که با چالش‌هایی ازجمله فرونشست زمین، بحران آب، ترافیک، مهاجرت، آلودگی هوا و رشد جمعیت درگیر است همچنین بیشترین نقاط حادثه خیز را در کشور دارد که امسال بخش عمده‌ای از اعتبارات استانی برای رفع این مشکل اختصاص یافته است.

پایان نشتی آب سد لار در سال ۱۴۰۴

سلیمانی در رابطه با کمبود آب در برخی نقاط استان تهران و پروژه‌های مربوط به این موضوع بیان کرد: در سال‌های اخیر توجه خاصی به طرح‌های انتقال آب از سدها به شهرستان‌های تهران شده و انتقال آب از سد ماملو به شهرستان ری نیز در همین راستا طراحی شده است.

همچنین طرح جلوگیری از نشتی آب از سد لار از طریق احداث یک تونل زیرزمینی ۲۸ کیلومتری توسط آب منطقه‌ای در حال اجرا است که تاکنون ۸ کیلومتر از این طرح اجرا شده و ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به چهار نوع عدم تعادل در استان تهران خاطرنشان کرد: «تهران در مقایسه با پایتخت‌های کشورهای همسایه»، «استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها»، «شهرستان تهران در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان تهران» و «مقایسه ۲۲ منطقه شهر تهران با یکدیگر» عدم تعادل استان تهران در حوزه‌های مختلف را نشان می‌دهد که حل مشکلات را در این استان دچار پیچیدگی کرده است.

کد خبر 784965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.