باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی همواره جزو کشورهای کم بارش بوده است و در محدودیت‌های جدی کمبود آب به سر می‌برد؛ بنابراین باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد، اما اقدامات جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور این بوده است که هنوز نتوانسته‌ایم مصرف بهینه آب را میان مردم جا بیندازیم و به همین دلیل همیشه با مشکل کمبود آب مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد، اما اقدامات جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی همواره جزو کشورهای کم بارش بوده است و در محدودیت‌های جدی کمبود آب به سر می‌برد.

قربانی ادامه داد: در کمیسیون خدمات شهری طرح موضوعی در خصوص شکل‌گیری کارگروه پساب شهر اراک با موضوع بحران آب صورت گرفت که یک موضوع بسیار جدی است.

وی اضافه کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که تدوین شده است، باید اقدامات لازم در زمینه پساب صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: بنای شکل‌گیری این کارگروه نهاده شد و یکی از کارکنان شهرداری که در این زمینه اطلاعات خوبی داشته باشد را در آن کارگروه دعوت خواهیم کرد، اما با وجود اهمیت موضوع پساب و دغدغه اعضای شورا و اینکه از ابتدا این موضوع مطرح شده، به سرانجام نرسیده است.

قربانی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی توسط اعضای شورا در سمت ریاست کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون نظارت و حقوقی از ابتدای دوره ششم تاکنون، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این مهم در کمیسیون‌های تخصصی طرح شده، اما به سرانجام نرسیده است که انتظار می‌رود با شکل‌گیری این کارگروه که متشکل از اساتید دانشگاه و مدیران دوایر مختلف شهری است، به یک سرانجام مطلوبی برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: از اعضای شورا درخواست شده است که در صورت صلاحدید بدون حق اظهار نظر در جلسات شرکت کنند، چراکه بحث تخصصی مطرح و جمع‌بندی کارگروه را به اعضای شورا تقدیم می‌شود و در کمیسیون‌های مربوطه اعضای شورا اگر نقدی داشته باشند، مطرح خواهد شد تا اصلاحاتی که مدنظر دارند، انجام شود.

کد خبر 784937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.