طرحی برای خانه‌دار شدن کارگران و تولیدکنندگان کرمانشاهی

اجرای طرح «صنعت شهر» کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت. این طرح ایده ای است که تلاش می کند با حمایت بخش صنعت، یک شهر مسکونی را برای نیروها و کارگران بخش تولید و صنعت احداث کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز _ سه شنبه ششم شهریور _ در جلسه بررسی طرح احداث «صنعت شهر» با هدف ایجاد یک فضایی مسکونی مناسب برای فعالان بخش تولید و صنعت، با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه استفاده کرد، اظهار کرد: نتیجه بررسی‌های اجرای این طرح باید به صورت یک برگه مشخص روشن و دقیق موجود باشد تا به یک چارچوب کلی برسیم.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن پایه‌های این پروژه افزود: گفت‌وگوهایی با صنایع برای پیشبرد این طرح با حضور دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان صمت و مسکن و شهرسازی مشخص شود تا کار با روشنی پیش رود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر انجام حمایت‌های لازم مدیریت استان به شرط مشخص شدن تکلیف دقیق اراضی گفت: در این زمینه هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم از اداره کل امور اراضی گرفته شود چرا که برداشتن گام‌های بعدی در گرو اختصاص زمین است.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح خواستار برطرف شدن نواقص و رفع برخی ایرادات اجرای این پروژه شد.

وی بیان داشت: در زمینه اجرای این پروژه با پتروشیمی کرمانشاه تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که هزینه اجرای عملیات و زیرساخت‌های بر عهده آن باشد و بخشی از این شهرک نیز مختص پتروشیمی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به گسترش طرح صنعت شهر نسبت به طرح اولیه عنوان کرد: نقاط ابهامی در اجرای این پروژه وجود دارد که باید برطرف شود و یکی از آن مشخص شدن صنایع همراه در اجرای این طرح است.

همچنین در این جلسه پیمانکار این پروژه گزارشی از روند جانمایی زمین و اهداف اجرای این طرح را تشریح کرد و خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای اجرای این پروژه در شورای مسکن استان شد.

کد خبر 784877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.