محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا با شلیک شکارچی متخلف زخمی شد

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از زخمی شدن یک محیط‌بان در منطقه حفاظت شده کوه‌گل در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، هادی سینایی از زخمی شدن، یک محیط‌بان در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد و اظهار کرد: ساعتی پیش، رمضان رستگار محیط‌بان پارک ملی دنا در محدوده «دره خشک» واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران به‌شدت زخمی شد.

وی افزود: ساعت ۱۴:۰۰ امروز سه شنبه ششم شهریور، صدای شلیک چندین گلوله در منطقه «دره خشک کوه گل» شنیده شد.

سخنگوی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌بانان فوراً به منطقه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تلاش و پیاده‌روی به محل صدای شلیک گلوله رسیدند.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان موفق می‌شوند یک نفر از شکارچیان را دستگیر نمایند، اما متأسفانه نفر دوم از شکارچیان که عرصه را بر رفیق خود تنگ می‌بیند در فاصله صفر با اسلحه کلاشینکف به سمت پای محیط‌بان شلیک می‌کند تا بتواند دوست دستگیر شده خود را از دست محیط‌بانان آزاد کند.

سینایی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اصابت تیر به ران محیط‌بان، متأسفانه وی از ناحیه پا مصدوم شده و بر روی زمین می‌اُفتد، متخلفین اسلحه سازمانی محیط‌بان را برداشته و هر سه نفر متواری می‌شوند.

وی افزود: پای محیط‌بان به‌شدت دچار خون‌ریزی شده و یکی از محیط‌بانان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خون‌ریزی انجام داده اما نیازمند تأمین بالگرد برای اعزام محیط‌بان مجروح بودیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم پیگیری‌های لازم متأسفانه هیچ‌گونه بالگردی برای اعزام محیط‌ بان هماهنگ نشد و تیمی از محیط‌بانان مجرب به‌صورت زمینی به محل اعزام شدند و هم‌اکنون به محل رسیدند اما با توجه به تاریکی شب، صعب‌ العبور بودن منطقه و بُعد مسافت برای اعزام محیط‌بان مصدوم شده به پایین کوه با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

وی با انتقاد از نبود بالگرد در استان، تصریح کرد: مشابه این اتفاق در سنوات گذشته رخ داد اما هر بار به‌دلیل نبود بالگرد ساعت‌ها طول کشید تا مصدوم به پایین کوه منتقل شود فلذا فراهم کردن یک بالگرد برای چنین اتفاق‌هایی ضرورتی انکارناپذیر است.

رمضان رستگار از محیط‌بان جوان و باسابقه متأهل دارای سه فرزند و اهل روستای آب سپاه از توابع شهرستان دنا است که قریب به ۲۲ سال سابقه خدمت دارد.‌

کد خبر 784855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.