امتیازاتی که برای طرح ۲۴ متری در نظر گرفته شده، ناکافی است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: مشوق‌ها و امتیازاتی که برای طرح ۲۴ متری در نظر گرفته شده ناکافی است.

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: اگر قرار بر اجرای این طرح است، باید اختیار تمام به شهرداری داده شود البته با این نگاه که دستگاه‌های دولتی هم همانند طرح ۵۵ متری پای کار بیایند و سهم و زمین معوض را در نظر بگیرند.

وی افزود: در موضوع تملکات قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی نواقصی دارد و برای املاک بالای ۱۶۰ متر امتیاز در نظر گرفته شده است، در حالی که املاک با متراژ کمتر هم برای توافق و واگذاری نیاز به مشوق دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: این اقدام نیاز به حضور واقعی بخش دولت در تملک ۲۴۰ مورد در این طرح را دارد که مجدد اختیاراتی به شهرداری داده شود تا بتواند با سرعت و همت بیشتری کار را پیش ببرد.

قربانی افزود: موضوع آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس آن چیزی که به کمیته شورای حل اختلاف ارائه شد، مشکل شهروندان را دوچندان کرده چراکه هیچ موافقتی در رابطه با افرادی که به وسیله کمیسیون ماده ۱۰۰ تجاری گرفتند و به قیمت روز عوارضشان را پرداخت کردند نمی‌شود و متن موجود در نامه پاسخگوی شهروندان نیست.

وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری هم گفت: این موضوع نیاز به توجه جدی دارد و ۱۲۴ نفر از نیروهای ایثارگر هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: موضوع بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار هم نیاز به همت و توجه بیشتری دارد تا سه بازارچه زودتر به بهره برداری برسد و بخشی از نیاز شهروندان را مرتفع کند.

قربانی با بیان اینکه در حومه شهر کارکنان اجراییات شهرداری در حال انجام وظایف هستند گفت: البته سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مسکن و شهر سازی هم گشت اجراییات دارند و می‌باید در کنار گشت شهرداری حضور داشته باشند اما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی توسط اجراییات شهرداری مورد برخورد قرار می‌گیرد و مشاهده شده صاحبان این اراضی با مراجعه به این سازمان‌ها و ادارات با گرفتن یک دست نوشته کار خود را قانونی می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: معتقدم ما باید حریم شهر را رها کنیم یا اگر وظیفه ما است این کار انجام دهیم و اجراییات سایر دستگاه‌ها هم حضور داشته باشند.

قربانی افزود: در طرح جامع و تفصیلی شهر، برخی از خیابان‌های ما از نظر بنده تعریض آنها به عمر هیچ شهرداری نمی‌رسد، بنابراین باید یک تجدید نظر اساسی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع شهر برخی از مناطق را که دیگر نمی‌شود و نمی‌توانیم، تعریض کنیم، با یک پیشنهاد جدید برای آن راهکار بیابیم.

کد خبر 784841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.