گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ماشین‌آلات و سایر صنایع وابسته امروز در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ماشین‌آلات و سایر صنایع وابسته بعد از عصر امروز - سه‌شنبه ششم شهریور- با حضور علی طیب‌نیا؛ مشاور عالی رئیس‌جمهور، احمدرضا طحانیان؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان و جمعی از فعالان صنعت فولاد در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که تا نهم شهریور ادامه دارد و شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه- میدکو نیز به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح فولادی در این نمایشگاه حضور پرقدرتی دارد.

احمدرضا طحانیان؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: امروز شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی فولاد و ریخته‌گری و ماشین آلات وابسته آغاز به کار می‌کند و این رویداد تا دوم شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در صنعت فولاد افزود: حاضران در این نمایشگاه از جایگاه صنعت فولاد به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع مادر کشور آگاه هستند، این نمایشگاه در فضای بیش از هشت هزار متر برگزار می‌شود بیش از ۱۵۰ شرکت و تولیدکننده در آن حضور دارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان ۷۰ درصد حاضران در نمایشگاه را شرکت‌های تولیدی و خدماتی دانست و گفت :۶۰ درصد این شرکت‌ها از داخل استان و ۴۰ درصد از هشت استان کشور در نمایشگاه حضور دارند و این نشان‌دهنده جایگاه این صنعت و نمایشگاه است.

وی یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه را حضور شرکت‌های دانش بنیان و مادر اعلام کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با حمایت صددرصدی شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود همچنین تمام صنایعی که در استان و کشور به عنوان متولی امر فولاد هستند، در نمایشگاه حضور دارند.

طحانیان از برگزاری یک کنفرانس و رویداد جانبی در نمایشگاه خبر داد و گفت: نشست‌های تخصصی در این زمینه برگزار می‌شود و امیدواریم در این چهار روز برگزاری نمایشگاه وظیفه نمایشگاه به عنوان یک شتابگر، تسهیل دهنده و شبکه‌ساز را به بهترین شکل انجام دهیم و میزبان خوبی برای فعالان این صنعت باشیم.

در ادامه محمد یاسر طیب‌نیا؛ مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: می‌دانید که فولاد به عنوان یک نقطه قوت اقتصاد و صنعت جمهوری اسلامی تبدیل شده است و به جایگاه بین‌المللی ارزشمند و قابل قبول در این زمینه دست یافتیم که این جایگاه قابل ارتقا است.

وی با اشاره به شکل‌گیری یک زنجیره کامل و خودکفا در صنعت فولاد گفت: سهم چهار و نیم درصدی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی نسبت به میانگین جهانی بالاتر از حد خود است.

طیب‌نیا سهم صنعت فولاد در صادرات و ارزآوری را قابل توجه دانست و افزود: صادرات صنعت فولاد در سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد دلار بود و این عدد به راحتی قابل ارتقا است.

کد خبر 784825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.